عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی نفت:

واگذاری آزادگان به توتال قطعی نیست

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه ضریب بازیافت مخزن در آزادگان را باید به ۱۰ درصد برسانیم ، گفت: در توسعه میادین فقط تولید مهم نیست، آنچه اهمیت دارد این است که باید ضریب بازیافت افزایش یافته و برای این منظور نیز تکنولوژی جدید لازم داریم.

واگذاری آزادگان به توتال قطعی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی کاردر  در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر این که میدان آزادگان کم ریسک است و نباید به شرکت‌های خارجی واگذار شود، گفت: اتفاقا ما در میدان آزادگان بحث جدی داریم برخی تصور می‌کنند همین که به تولید برسیم کافی است در حالی که ما در میدان‌هایی مثل سروش و نوروز فقط از 5 درصد مخزن و در آزادگان فقط از 7 درصد مخزن می‌توانیم استفاده کنیم.

    وی تاکید کرد: بنابراین باید تکنولوژی وارد شود تا ضریب بازیافت بالا برود، اگر تصور کنیم که خودمان می‌توانیم تولید کنیم و استفاده 7 درصدی از مخزن رقم خوبی است سخن تکنینکی‌ نگفته‌ایم.

    کاردر با بیان اینکه بحث اصلی ما در میادین افزایش ضریب بازیافت است ، تصریح کرد: می‌گویند که در آزادگان خودمان در حال کار هستیم و دکل‌ها هم که در حال حفاری هستند؛ ولی واقعیت این است که ضریب بازیافت 7 درصدی کافی نیست و ما برای توسعه مخزن تکنولوژی کافی در اختیار نداریم.

    وی یادآور شد: ما تکنولوژی جدید لازم داریم تا بتوانیم ضریب بازیافت را به 10 درصد برسانیم.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره واگذاری میدان آزادگان به توتال فرانسه نیز گفت: هنوز واگذاری این میدان به شرکت توتال قطعی نشده است.

    برچسب ها