عصر خودرو

تراز بازرگانی آمریکا با کشورهای آسیایی ۱۱،۶ درصد کاهش یافت

عصر بازار- تارنمای وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که شاخص کسر تجارت این کشور(میزان صادرات به واردات)برای فروش کالا و خدمات به کشورهای آسیایی در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه قبل تر(ژوئن)با یک کاهش ۱۱،۶ درصدی یعنی ۳۹.۴۹ میلیارد دلار روبه رو بوده است.

تراز بازرگانی آمریکا با کشورهای آسیایی ۱۱،۶ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این وزارتخانه، این کسر تجارت را نخستین کاهش طی چهارماه گذشته خواند و اعلام کرد که کسری 1،9 درصدی تجارت کالا و خدمات آمریکا با چین موجب شد تا این کسری به 30،33 میلیارد دلار برسد در حالی که واردات کالا از چین نیز با 2،4 درصد افزایش در این مدت به 39،49 میلیارد دلار رسیده است.

    با این وجود، صادرات آمریکا به آن کشور نیز به رغم رشد 3،8 درصدی از 9،16 میلیارد دلار فراتر نرفته است.

    کسر تجاری 3،6 درصدی آمریکا با ژاپن نیز در ماه ژوئیه موجب شد تا درآمد حاصل از فروش کالا و خدمات به آن کشور به 6،09 میلیارد دلار برسد و افزایش 2 درصدی واردات از ژاپن نیز این کسری را به 11،27 میلیارد دلار برساند نتیجه 5،18 میلیارد دلار کسری تجاری بوده است.

    کسری بازرگانی آمریکا با دیگر کشور های آسیایی نیز به ترتیب از: 1،75 تا 1،67 میلیارد دلار با تایلند؛ از 1،33 تا 1،18 میلیارد دلار با اندونزی و با سنگاپور نیز 775 میلیون دلار تا 4،01 میلیون دلار بوده است.

    البته صادرات جهانی آمریکا در این مدت با 1،9 درصد افزایش به 186،33 میلیارد دلار رسید که بخشی از آن به سبب افزایش صادرات مواد غذایی از جمله روغن سویا و نوشیدنی ها بوده است.

    واردات آمریکا نیز با 0،8 درصد کاهش به 225،81 میلیارد دلار رسیده است که آن نیز به سبب کاهش در واردات دارو، تلفن همراه و هواپیماهای غیرنظامی بود این درحالی است که میانگین قیمت واردات نفت در این مدت نیز از 39،38 دلار در هر بشکه به 41،02 دلار رسیده بود.

    کسر بازرگانی جهانی معمولا از طریق بررسی مبنای توازن پرداخت ها هر کشور با کشور دیگر و یا منطقه ای جغرافیایی با منطقه ای بعد از تنظیمات فصلی اندازه گیری می کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو