عصر خودرو

فروش ۲۰ درصد از سهام روس‌نفت توسط دولت روسیه در سال جاری

عصر بازار- ولادیمیر پوتین اعلام کرد روسیه در نظر دارد تا به منظور کاهش کسری بودجه، یک پنجم از سهام شرکت روس‌نفت را به فروش برساند.

فروش ۲۰ درصد از سهام روس‌نفت توسط دولت روسیه در سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: « اگر شرکت روس‌نفت بتواند سرمایه‌گذاران راهبردی مناسبی پیدا کند،  فروش 19.5 درصد از سهام این شرکت در سال جاری صورت خواهد گرفت.» ارزش این سهام در حدود 11 میلیارد دلار خواهد بود.


    پس از سقوط قیمت نفت به پایین‌ترین سطح 12 سال اخیر در ماه ژانویه و کم شدن پول‌ها نفتی، کسری بودجه روسیه به بیشترین سطح 6 سال اخیر رسید و برای جبران آن دولت پوتین اقدام به فروش دارایی‌‌های خود کرده است. فروش روس‌نفت در حالی اتفاق خواهد افتاد که دولت فروش 50.08 درصد از سهام شرکت نفت باش‌نفت را به تاخیر انداخته است.

    پوتین افزود، فروش روس‌نفت نشان می‌دهد که روسیه به تعهدات خود برای کاهش نقش دولت در اقتصاد همچنان ادامه می‌دهد. سهام روس‌نفت به هر قیمتی به فروش نخواهد رسید و هدف ما بیشترین سود برای اقتصاد روسیه و دولت خواهد بود. روس‌نفت، باارزش‌ترین شرکت روسیه، می‌تواند 11 میلیارد دلار برای این کشور به ارمغان بیاورد.

    پس از اینکه در ماه جاری، پیشنهاد فروش 50.08 درصد از سهام باش‌نفت با تصمیم دولت به تعویق افتاد، پوتین روی روس‌نفت متمرکز شد. فروش 315 میلیارد روبلی باش‌نفت، به دلیل نزاع بر سر خصوصی‌سازی آن با مشکل مواجه شد.

    برچسب ها