عصر خودرو

ورود شرکت ملی حفاری به مناقصه جدید نفتی ایران ممنوع شد

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به برگزاری مناقصه جدید حفاری ۲۰ چاه جدید نفتی در میدان آزادگان گفت:حضور شرکت ملی حفاری در این مناقصه ممنوع است.

ورود شرکت ملی حفاری به مناقصه جدید نفتی ایران ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به  نقل از مهر، سیدمحمود مرعشی با اشاره به حضور هشت شرکت داخلی و خارجی در مناقصه حفاری 20 حلقه چاه میدان آزادگان جنوبی، گفت: پس از ارزیابی‌های فنی و مالی، شرکت ملی حفاری ایران برنده این مناقصه شد.

    مجری طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی در شرکت نفت با بیان این که شرکت ملی حفاری ایران باید در یک بازه زمانی ٢ ساله، حفاری این 20 حلقه چاه را انجام دهد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ارائه شده برای انجام این کار، ٦ دکل حفاری فعالیت خواهند کرد.

    این مقام مسئول همچنین از برگزاری مناقصه 20 حلقه دیگر از چاه‌های نفتی میدان آزادگان جنوبی خبر داد و افزود: این مناقصه میان شرکت‌هایی که در مناقصه 20 حلقه چاه گفته شده، حاضر بودند برگزار می‌شود و شرکت ملی حفاری نمی‌تواند در این مناقصه حضور یابد.

    در همین حال علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هفته گذشته در نشستی خبری از برگزاری مناقصه توسعه فاز دوم میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی با حضور شرکت‌های خارجی تا هفته پایانی مهرماه سال‌جاری خبر داد.

    از سوی دیگر محمدرضا تاکایدی، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفته است: حفاری 20 حلقه چاه جدید میدان آزادگان جنوبی به صورت کلید در دست و 100 درصد بر عهده این شرکت انجام می‌شود.

    بر اساس این گزارش ، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، برداشت نفت از این میدان تا اواخر سال ٩٧، به 320 هزار بشکه در روز رسیده و اهداف فاز نخست توسعه از آن محقق شود.

    آزادگان جنوبی از جمله میادین مشترک نفتی ایران در غرب کارون است که در نزدیکی مرز عراق ( 80 کیلومتری غرب اهواز) قرار دارد، نفت درجای این میدان معادل ٢٥,٣٤ میلیارد بشکه و نفت قابل برداشت آن حدود ٢ میلیارد بشکه با احتساب ضریب برداشت ٨.٢ درصد برآورد شده است.

    برچسب ها