عصر خودرو

قیمت جهانی نفت فزایش یافت

عصر بازار- در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا هستند قیمت نفت پس از کاهش بیش از ۳ درصدی در جلسه قبل، امروز با افزایش همراه بود.

قیمت جهانی نفت فزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که سرمایه گذاران در آستانه انتشار آمارهای کلیدی از اقتصاد آمریکا به شکلی محتاطانه داد و ستد می کنند، قیمت نفت پس از کاهش بیش از 3 درصدی در جلسه گذشته، امروز با افزایش همراه بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 27 سنت افزایش به 45 دلار و 72 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 24 سنت افزایش، به 43 دلار و 40 سنت رسید.
    با وجود افزایش قیمت در این جلسه، قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت تحت تاثیر افزایش حجم ذخایر نفتی و آمارهای ضعیف از بخش تولید آمریکا،  در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از اواسط ماه ژانویه قرار دارد.
    ریک اسپونر، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «فشار کاهشی در حال حاضر بر بازار نفت حاکم است.»
    وی افزود: «پایان فصل سفرهای تابستانی در آمریکا و چشم انداز افزایش حجم ذخایر نفت خام این کشور ریسک کاهش قیمت را بالا برده و ممکن است شاهد فشار مضاعف بر سهام شرکت های انرژی در طی امروز باشیم.»
    سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در اواخر امروز هستند تا میزان سلامت اقتصاد این کشور را بسنجند. این آمار می تواند نقشی تعیین کننده در تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره داشته باشد.
    افزایش نرخ بهره می تواند موجب تقویت ارز دلار آمریکا و کاهش قیمت نفت شود.
    نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی ممکن است رشد قیمت نفت در روز جمعه را محدود کند. همچنین این گمانه زنی در بین تجار قوت گرفته که اوپک و دیگر تولید کنندگان نظیر روسیه نخواهند توانست در نشست ماه جاری در الجزایر به توافقی بر سر فریز تولید دست یابند.

    برچسب ها