عصر خودرو

دلایل تعدیل منفی یک سیمانی

عصر بازار- شرکت سیمان لار سبزوار با نماد "سبزوا" دلایل انحراف بودجه تعدیل شده سال مالی ۳۱/۰۶/۹۵ براساس صورتهای مالی نه ماهه را توضیح داد.

دلایل تعدیل منفی یک سیمانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، بودجه پیش بینی شده قبلی باتوجه به انتظارات ایجاد شده اقتصادی ناشی از حل مسئله هسته ای و توافق برجام بر مبنای ایجاد رونق اقتصادی و خروج بازار ساخت و ساز و پروژه های عمرانی از حالت رکود و به صورت خوش بینانه تنظیم شده بود که  عملا  نه تنها رونقی در بازار مسکن و پروژه های عمرانی ایجاد نشد بلکه شرایط اقتصادی منفی تر نیز شد و کماکان صنعت سیمان در کما به سر می برد.

    به این ترتیب، عدم کشش بازار فروش سیمان باعث عدم تحقق تولید پیش بینی شده و به تبع آن افزایش قابل توجه هزینه جذب نشده گردیده است. از طرفی به دلیل مشکل نقدینگی و عدم امکان پرداخت اقساط وامهای ارزی و ریالی هزینه های مالی شرکت نیز افزایش یافت.

    براساس این گزارش، در مقایسه بودجه قبلی با بودجه تعدیل شده شرکت، فروش حدود 3 درصد در بودجه تعدیل شده کمتر در نظر گرفته شده، همچنین قیمت تمام شده 2.4 درصد کمتر پیش بینی شده،سایر هزینه های عملیاتی و هزینه های مالی شرکت نیز به ترتیب 41 و 31 درصد در بودجه جدید افزایش یافته اند.

    برچسب ها