عصر خودرو

در تحلیل تکنیکال گروه فنی و مهندسی بررسی شد:

هفته سوم شهریور، ‌روزهای خوش سهام فنی و مهندسی

عصر بازار: تحلیل تکنیکال گروه خدمات فنی و مهندسی حکایت از آن دارد که این گروه در هفته سوم شهریور،‌ به احتمال زیاد رشد مثبت قوی را تجربه می‌کند.

هفته سوم شهریور، ‌روزهای خوش سهام فنی و مهندسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ گروه فنی و مهندسی در بورس اوراق بهادار، 2 درصد از ارزش بازار سهام را به خود اختصاص داده است. این گروه شامل دو سهم شرکت های کنترل خوردگی تکین کو و گروه مپنااست. گفتنی است کارشناسان بازار سهام معتقدند برداشته شدن تحریم ها به عنوان یکی از دلایل مهم برای رشد این شرکت ها به شمار می آید، زیرا اجازه حضور در کشورهای دیگر را برای اجرای پروژه های فنی و مهندسی به این دو شرکت می‌دهد. در ادامه تحلیل تکنیکال شاخص این گروه به همراه دو سهم «رتکو» و «رمپنا» توسط نوید اختری زاده،‌مدری و تحلیلگر تکنیکال کارگزاری بانک صنعت و معدن آمده است.

    شاخص گروه فنی و مهندسی در حدود یک سال و نیم گذشته در یک مستطیل خنثی در نوسان بوده و هر بار خریداران بالقوه توانسته اند از کف مستطیل در محدوده 530 واحد این شاخص را تا محدوده سقف مستطیل رشد دهند.در آخرین رشد این شاخص تا محدوده سقف مستطیل با توجه به اینکه نمودار شاخص در حدود 90 درصد زمان حرکت کاهشی قبل را اصلاح نموده بود، تنها توانست 78.6 درصد قیمت موج حرکتی قبلی خود را اصلاح کند و این نشان دهنده عدم قدرت کافی خریداران در این گروه بود.

    همانطور که مشاهده می‌شود این شاخص با ایجاد یک واگرایی منفی بین نمودار شاخص و نوسان نمای میانگین متحرک همگرایی/واگرایی شاهد اصلاح شاخص است. با رسم خط روند کوتاه مدت برای این شاخص و وجود تراکم ترازهای فیبوناچی محدوده 645 الی 657 واحد محدوده مناسبی برای اتمام اصلاح این شاخص از لحاظ قیمتی است.از لحاظ زمانی نیز همانطور که در تصویر تحلیل مشخص شده است، می‌توان انتظار داشت که در محدوده زمانی 8 الی 14 سپتامبر(17 الی 23 شهریور) سال جاری به محدوده قیمتی ذکر شده واکنش مثبت نشان دهد و مجددا تک سهم های این گروه بتوانند به مدار رشد خود بازگردند.

    گروه مپنا:
    نمودار روزانه گروه مپنا حدود یک سال و نیم در درون مستطیل خنثی در نوسان بوده‌است و در آخرین رشد قیمت، این سهم توانست از محدوده 6100 ریال تا قیمت 8100 ریال رشد کند و همانطور که در تصویر تحلیل مشاهده می‌شود، سهم در محدوده خط مقاومتی بلند مدت خود با ایجاد یک واگرایی منفی بین نمودار قیمت و نوسان نمای شاخص قدرت نسبی راه اصلاح قیمتی را در پیش گرفت.

    با رسم خط حمایتی کوتاه مدتی برای سهم و همچنین تراکم تراز های فیبوناچی می‌توان انتظار داشت قیمت تا محدوده 6860 الی 7020 ریال اصلاح قیمت داشته باشد و میتواند منطقه بسیار پر پتانسیل برای برگشت سهم از لحاظ قیمتی باشد.از نگاه تحلیل زمانی نیز همانطور که در تصویر تحلیل با استفاده از ابزار های تحلیل زمانی مشخص شده‌است، انتظار می‌رود که در محدوده زمانی 7 – 17 سپتامبر(16 الی 26 شهریور) سال جاری بتواند به محدوده قیمتی گفته شده برسد و واکنش مثبت نشان دهد.

    نوسان نمای میانگین متحرک همگرایی/واگرایی نیز در فاز منفی به سر می‌برد و این نشان از ضعف قدرت خریداران در این مقطع است. حد ضرر در این تحلیل همانطور که در تصویر مشخص است عدد 6533 ریال است.در صورت از دست رفتن این حمایت سهم می‌تواند تا کف مستطیل (محدوده قیمتی 6000 ریال) نزول نماید.در صورتی که قیمت سهم بتواند سقف قیمتی 8099 ریال را که در تصویر مشخص شده است را بشکند این انتظار از سهم میرود که بتواند تا بازه زمانی اوایل آبان ماه سال جاری به محدوده تراکم ترازهای فیبوناچی گسترده و بسط داده شده به محدوده قیمتی 9500 ریال برسد.

    کنترل خوردگی تکین‌کو :
    نمودار روزانه سهم کنترل خوردگی تکین کو در یک کانال صعودی میان مدت قرار دارد و مشاهده می‌شود که خریداران هر بار با برخورد قیمت به کف کانال با حضور پر رنگ خود سهم را به مدار رشد برگردانده اند و سهم رشد خوبی را انجام داده‌است. با توجه به اینکه نوسان نماهای میانگین متحرک همگرایی/واگرایی و دی تی اسیلاتور هر دو بر اصلاح بیشتر سهم تاکید می‌کنند، انتظار می‌رود این سهم تا منطقه کف کانال صعودی و تراکم ترازهای فیبوناچی در محدوده قیمتی 4000 الی 4130 ریال نزول کند و مجددا شاهد ورود خریداران به سهم باشیم.

    از نظر تحلیل زمانی نیز انتظار می‌رود در بازه زمانی 1 الی 3 مهرماه سال جاری به اصلاح قیمتی خود در قیمت‌های عنوان شده خاتمه دهد. حد ضرر در صورت ورود در محدوده قیمتی ذکر شده همانطور که در تصویر تحلیل نیز مشخص شده‌است، شکست کف قبلی سهم و قیمت 3880 ریال است. این سهم می‌تواند در بازه میان مدت و در صورت واکنش مثبت به کف کانال تا محدوده سقف کانال در محدوده قیمتی 6800 ریال رشد نماید.

     

    برچسب ها