عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

برنامه جدید دولتی‌ها برای رونق بازار سیمان

عصر بازار- درپی ادامه رکود در بازار سیمان و اجرایی نشدن تعهد کامل وزارت راه و شهرسازی در خرید این محصول معدنی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کمیته‌ای برای اجرای توافق‌نامه خرید دو میلیون تن سیمان توسط وزارت راه و شهرسازی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

برنامه جدید دولتی‌ها برای رونق بازار سیمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، جعفر سرقینی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجوزی برای احداث کارخانه فولاد صادر نمی‌شود، گفت: با توجه به وضعیت تولید و انباشت سیمان در کارخانه‌ها صلاح نیست که کارخانه‌ جدیدی احداث شود اما طرح‌های توسعه سیمان که در حال اجراست مربوط به پروژه‌هایی است که در زمان رونق بازار سیمان کلید خورده‌اند و توقف آن‌ها امکانپذیر نیست.

    وی همچنین با اشاره به تعهد وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته مبنی بر خرید یک میلیون تن محصول سیمانی عنوان کرد: وزارت  راه و شهرسازی مقدار کمی از میزان تعهد شده خود را خرید کرد ولی امسال بر اساس توافق انجام شده مجددا تعهد کرده‌است که تا دو میلیون تن خرید سیمان را در دستور کار خود داشته باشد.

    معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در خصوص اجرای این تعهد کمیته‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور نمایندگان وزارت  راه و شهرسازی تشکیل شده است که در آن مصارف وزارت راه مربوط به کفپوش‌های بتنی، سازه‌ها و... نهایتا تا دو میلیون تن پیش‌بینی شده که قرار است درباره نحوه خرید آن توافق صورت بگیرد.

    سرقینی در پایان در خصوص موضوع تاخیر در قیمت‌گذاری سیمان، این موضوع را مربوط به بخش خصوص دانست و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از یک سال است که دیگر دخالتی در این زمینه نداشته و اظهار نظر در این‌باره باید توسط انجمن کارفرمایان صنعت سیمان صورت گیرد.

    برچسب ها