عصر خودرو

احداث دهکده گردشگری

مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های گردشگری خرمشهر

عصر بازار- شهردار خرمشهر با تشریح طرح های عمرانی در دست اجرای این نهاد، گفت:زمینه مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های شهرداری به ویژه بخش گردشگری فراهم شده که به عنوان مثال، دهکده گردشگری شهر با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می شود.

مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های گردشگری خرمشهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدعلی دوایی فر مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری و احداث مجتمع های تجاری خرمشهر را یادآور شد و گفت: پارکنیگ طبقاتی، کمپ و اقامتگاه تفریحی، نمایشگاه دائمی شهر، مجموعه گردشگری آبی و فضاهای پذیرایی از گردشگران در پارک ها از پروژه های مشارکتی در حال اجرا با بخش خصوصی است.
    دوایی فر میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای پارکنیگ طبقاتی شهر را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:کمپ تفریحی خرمشهر با اعتبار 150 میلیارد ریال و مجموعه گردشگری آبی نیز با اعتبار 50 میلیارد ریال بزودی با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.
    وی با بیان اینکه برای احداث هتل 5 ستاره در خرمشهر نیز با بخش خصوصی خارجی مذاکره شده است، گفت:بخشی از امور مقدماتی و نقشه های احداث هتل 5 ستاره آماده شده و سرمایه گذار عراقی بزودی کار احداث آن را آغاز می کند.
    شهردار خرمشهر گفت:در طرح های مشارکتی اعلام شده، عوارض و زمین سهم آورده شهرداری و احداث واحدهای تجاری و یا اقامتی سهم آورده شریک می باشد.
    *** مراکز گردشگری و توریستی آینده خرمشهر
    شهردار خرمشهر در ادامه سخنانش با تشریح دیگر طرح های در دست اجرای شهرداری برای رونق گردشگری، افزود:پل عابر پیاده با عنوان ' پل دریادلان' بر روی ودخانه کارون و یادمان شش هزار شهید عملیات آزادسازی خرمشهر با رویکرد برقراری ارتباط با منطقه کوتشیخ و خیابان جاسبی طراحی شده و از نظر فرهنگی می تواند در وضوعات زیربنایی و فرهنگی شهر تاثیرگذار باشد.
    دوایی فر با بیان اینکه مجوز احداث پل دریادلان از امور آب منطقه جنوب اخذ شده، گفت:این پل با دو باند عبور برای عابر پیاده و باند دوچرخه با طراحی دو هزار و 400 متر فضای تجاری به صورت دو کشتی نمادین در دو طرف ساحل که دکل های کشتی پایه های اصلی پل یا پایلوت پل در ارتفاع 20 متر از سطح رودخانه است، اجرا می شود.
    وی احداث دهکده گردشگری را از طرح های دیگر مشارکتی بخش خصوصی خواند و گفت:دهکده گردشگری در کنار ساحل کارون با وسعت 10 هکتار از دیگر طرح های مشارکتی بخش خصوصی پیش با شهرداری خرمشهر است.
    **** احداث بازارهای میوه و تره بار
    شهردار خرمشهر در ادامه سخنانش، اجرای 10 بازار میوه و تره بار و 10 بازار کالای ملوانی را از برنامه های آتی این نهاد بیان کر و افزود: عملیات احداث دو بازار میوه و تره بار در بلوار پاسداران با ظرفیت 200 واحد و بازار امیرکبیر با ظرفیت 16 غرفه بزرگ با پیشرفت فیزیکی 20 تا 30 درصد آغاز شده است.
    شهردار خرمشهر گفت: علاوه بر این یک بازار شب جنب شهرداری روبروی ساحل رودخانه احداث شده و دومین بازار شب در حال آماده سازی است.
    دوایی فر، اولویت واگذاری واحدهای تجاری بازارهای مذکور را دستفروشان دارای مجوز کسب دانست و گفت:افرادی که از قبل مستقر بوده و کارت شناسایی و هیات امنای بازار دارند، در اولویت واگذاری قرار می گیرند.
    وی گفت: افرادی که تاکنون مجوز نداشتند و یا فاقد هویت و پرونده در شهرداری می باشند، می توانند به شهرداری مراجعه کرده و درخواست خود را برای اخذ واحد تجاری اعلام کنند.
    دوایی فر، با بیان اینکه تاکنون استقبال و درخواست های زیادی برای واگذاری واحدها داشته ایم، گفت:برای دستفروشان فاقد هویت هستند، تشکیل پرونده شده و کارت برای آنها صادر می شود.
    شهردار خرمشهر با اشاره به شرایط واگذاری واحدهای تجاری در بازارهای خرمشهر گفت:به منظور آسان شدن امور دستفروشان هر کدام از این واحدها به صورت رهن و اجاره به آنها واگذار می شود.
    دوایی فرافزود: احداث بازارها هیچ گونه درآمدی برای شهرداری ندارد و فقط به منظور ساماندهی دستفروشان در سطح شهر و ایجاد اشتغال بوده است.
    ***ساماندهی بازار روز خرمشهر در اولویت است
    شهردار خرمشهر  گفت:اگر کسبه بازار و مجموعه مدیریت شهرستان در ساماندهی بازار روز کمک کنند، در پایداری کار دستفروشان موثر واقع می شود.
    دوایی فر، اولویت های دیگر شهرداری برای احداث بازارها را مناطق کوی بهروز، عباره، ورودی پادگان دژ، پیش ساخت و کوتشیخ عنوان کرد و گفت:با توجه به آغاز عملیات احداث دو بازار، پیش بینی می شود برای تکمیل و واگذاری به دستفروشان شش ماه به طول انجامد.
    *** تعریض پل آزادی (پل قدیم) در راستای بالا بردن ظرفیت ترافیکی
    شهردار خرمشهر، بازسازی و تعریض پل آزادی در راستای بالا بردن ظرفیت ترافیکی و توسعه گردشگری را از دیگر برنامه های شهرداری خواند و گفت:پل آزادی به دلیل فرسودگی نیاز به بازسازی و تعریض دارد و در این خصوص نیز با سازمان منطقه آزاد اروند مذاکره شد و این سازمان نیز با تامین منابع اجرای طرح موافقت کرد.
    داویی فر افزود: در حال حاضر طرح تعریض و نقشه های پل آزادی آماده شده و به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه شده است.
    وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تعریض پل آزادی را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:پل آزادی از مهم ترین پروژه های اثر گذار خرمشهر است و اگر منابع برای بازسازی و تعریض این پل تامین شود، مشکل تردد کامیون های سنگین که راه دسترسی به شهر آبادان ندارند، رفع می شود.
    دوایی فر با بیان اینکه تعریض پل آزادی چند گزینه دارد گفت: در طراحی تعریض پل آزادی چند گزینه برای زیباسازی و گردشگری دیده شد که می تواند در رونق جاذبه های گردشگری خرمشهر موثر باشد.
    وی پل آزادی را نماد خرمشهر دانست و گفت: احداث دو پل با فضای گردشگری، در دو طرف پل آزادی در ارتفاع بالاتر که امکان تردد کشتی ها در رودخانه کارون را فراهم کند، در این طرح پیش بینی شده است.
    بازارهای روز، صفا، مقاومت و کنزالمال از بازارها و مراکر خرید خرمشهر است.

    برچسب ها