عصر خودرو

دوستی ملت های ایران و چین هرگز فراموش نمی شود

عصر بازار- سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: همکاری و دوستی دو ملت ایران و چین در دوران های ۸ سال جنگ تحمیلی و برجام هرگز فراموش نمی شود.

دوستی ملت های ایران و چین هرگز فراموش نمی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباسعلی درافشانی روز پنجشنبه در دیدار یک هیات چینی از دو واحد تولیدی شیشه فارسجین و آبگینه قزوین، افزود: با توجه به اینکه دوستی و همکاری دولت های چین و ایران در دوران 8 سال جنگ تحمیلی و زمان تحریم ها هیچ گاه فراموش نمی شود، این همکاری ها باید در دوران پسابرجام نیز ادامه یابد.
    وی ادامه داد: امیدواریم با شناخت بیشتر هیات چینی از ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان در آینده نزدیک شاهد همکاری عملی و جدی تر میان دو کشور باشیم.
    این مسئول اضافه کرد: قزوین با داشتن ظرفیت بالا در زمینه صنعتی، کشاورزی، گردشگری و نیز نزدیکی به پایتخت و ارتباط زمینی با 13 استان کشور به همراه بهره مندی از نیروی کار بالا زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود و امیدواریم سرمایه گذاران چینی با دقت بیشتری استعدادهای یاد شده این استان را بررسی کنند.
    درافشانی افزود: وجود 15 شهرک صنعتی تخصصی و زیرساخت های آماده در استان از جمله ویژگی هایی است که بستر مناسب را برای همکاری ها فراهم آورده و در عین حال نیز وجود معادن سیلیس و نیروی متخصص در حوزه شیشه و معدن می تواند در تقویت مناسبات دو طرف نقش مهمی را ایفا کند.
    در ادامه، مدیرعامل شرکت نورین کو کشور چین نیز در این نشست گفت: استان قزوین در زمینه صنایع بافت، صنعت و گردشگری از ظرفیت قابل توجهی برخوردار بوده و امیدواریم در این زمینه ها بتوانیم با طرف چینی همکاری های بیشتری داشته باشیم.
    پروفسور کنگ کوئیل با دعوت از استاندار قزوین و معاونان وی برای سفر به آن کشور، افزود: امیدواریم مسئولان ارشد استان با سفر به چین و بازدید از شرکت نوریون کو، زمینه های لازم برای افزایش سطح همکاری ها را فراهم آورند.
    وی ادامه داد: این شرکت از نظر تامین منابع مالی و سرمایه گذاری در خصوص طرح های پیشنهادی با هیچ محدودیتی مواجه نیست اما باید برای پیشرفت سریع تر، مستندهای ارائه شده به صورت کامل و دقیق باشند.

    برچسب ها