عصر خودرو

چاله بازار جهانی

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته نیز برای ششمین هفته پس از توافق هسته‌ای شاهد افت شاخص بود. در هفته گذشته شاخص کل بورس با کاهش ۵۵/ ۱ درصدی بازده معامله‌گران از ابتدای سال را به کمتر از ۳درصد عقب راند تا بورس اوراق بهادار همچنان در مقایسه با بازارهای دیگر جایگاه ضعیف و ناامید‌کننده‌ای را شاهد باشد.

چاله بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در این میان آنچه هفته گذشته بیش از پیش بازار سهام را آزار داد موضوع کاهش قیمت‌ها در بازار جهانی بود. این موضوع با اضافه شدن به رکود اقتصادی داخلی و کمبود نقدینگی و فضای نابرابر رقابتی میان بازار پول و سرمایه موجب کاهش بیشتر اقبال به بازار سرمایه در میان مدت خواهد شد.

    در بازار چه خبر بود؟
    بازار روز چهارشنبه بازاری ضعیف بود که البته شاخص با رشد 9 واحدی از ثبت یک روز منفی دیگر به دور ماند که در نهایت شاخص به رقم 64هزار و 206واحد رسید. در بازار آن روز رسیدن قیمت‌ها به کف‌های قدیمی به ویژه در نمادهای بزرگ موجب بازگشت قیمت‌ها شد که البته این بازگشت نیازمند تداوم خریدها از سوی معامله‌گران است. از دیدگاه کارشناسان بازگشت‌های کوتاه‌مدت بدون حجم قابل توجه معاملات نمی‌تواند امیدواری عمیقی ایجاد کند به ویژه آنکه انتظار نمی‌رود در گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها بتوانند گزارشی بهتر از سه ماهه‌ها ارائه کنند در همین حال وضعیت اقتصادی بنگاه‌ها به ویژه در فضای کاهش قیمت‌های جهانی و رکود سنگین داخلی نیز فرصت برآوردهای خوش‌بینانه را از تحلیلگران گرفته است. در بازار روز چهارشنبه معامله‌گران شاهد عرضه سهام بیمه کوثر بودند، در همین زمینه مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام بیمه کوثر از فروش کمتر از یک دقیقه‌ای 5 درصد سهام این شرکت و استقبال غافلگیر‌کننده سهامداران خبر داد و توضیحی درباره افزایش یک ریالی هر سهم ارائه کرد. در گروه خودرویی رکود بازار خودرو زنگ خطرها را برای شرکت‌های خودرو‌ساز به صدا در آورده است هر چند خودرو‌سازان تلاش دارند با ارائه طرح‌های جذاب، فروش رو به ضعف گذاشته خود را بازسازی کنند اما به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان رکود در این بخش شدید‌تر شود.  در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری ضعیف اما با شاخصی اندک مثبت بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 157میلیارد تومان و در فرابورس به 57میلیارد تومان بالغ شد با این کارنامه البته وضعیت بازار در کل هفته تغییر چشمگیری پیدا نکرد.

     

    برچسب ها