عصر خودرو

رویترز گزارش داد

سوئیفت باز هم هک شد

هشدار به بانک ها برای ارتقای امنیت

عصر بازار- سیستم تبادل پیام بین بانکی سوئیفت روز گذشته از حملات هکری جدیدی به بانک های عضو خبر داد و آنها را برای ارتقای رویه های امنیتی خود تحت فشار قرار داد.

سوئیفت باز هم هک شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پس از آنکه در ماه فوریه مشخص شد هکرهای سوئیفت موفق به سرقت 81 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش شده اند حالا این موضوع افشا شده که هکرها حملات فراوانی به این شبکه تبادل پیام داشته اند.

    سوئیفت با ارسال نامه ای محرمانه به بانک های عضو اعلام کرده که تلاش های جدید برای سرقت سایبری - که برخی از آنها نیز موفق بوده – از ماه ژوئن اغاز شده و جزییاتی نیز در مورد این حملات زنجیره ای در اختیار آنها قرار داده است.

    بر اساس یک کپی از این نامه که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، هکرها بعد از هک این شبکه دستوراتی را برای پرداخت پول به نفع خود ارسال کرده اند و از برخی حساب های بانکی برداشت هایی صورت داده اند. در نامه یاد شده تهدید مذکور دائمی، پیچیده و منطبق شونده با شرایط جدید توصیف شده است.

    اسامی موسسات مالی و بانک های متضرر شده و میزان پول به سرقت رفته بر اثر این حملات اعلام نشده است. اما این بانک ها از نظر میزان اهمیت و موقعیت جغرافیایی بسیار متنوع بوده و از روش های متنوعی برای دسترسی به سوئیفت استفاده می کنند.

    یک سخنگوی سوئیفت از هرگونه اظهارنظر جدید یا ارائه توضیحات بیشتر در این مورد خودداری کرده است. اما مشخص شده که امنیت ضعیف زیرساخت های بانکی محلی در کشورهای آسیب دیده از این حملات، ویژگی مشترک همه آنها بوده است. بانک مرکزی بنگلادش که به خاطر این حملات 81 میلیون دلار متضرر شده، از فایروال استفاده نمی کرده و از یک سوئیچ الکترونیک دست دوم  10 دلاری در شبکه رایانه ای خود بهره می برده است.

    علاوه بر این بانک، هکرها در گذشته موفق به برداشت 12 میلیون دلار از بانک Banco del Austro اکوادور شدند. تلاش انها برای انتقال پول از بانک Tien Phong ویتنام در سال 2015 نیز ناکام ماند.

    برچسب ها