عصر خودرو

عواقب برگزیت به شرکت‌ها رسید

افت اعتماد اقتصادی اروپا در ماه آگوست

عصر بازار- اعتماد اقتصادی حوزه یورو در ماه آگوست بسیار بدتر از پیش‌بینی تحلیلگران بوده است. موضوعی که نشان می‌دهد اثرات تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا نهایتا به شرکت‌ها و خانوار رسیده است.

افت اعتماد اقتصادی اروپا در ماه آگوست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، روز سه‌شنبه کمیسیون اروپایی در بروکسل اعلام کرد: شاخص اعتماد مصرف‌کننده و صنعت از 104.5 واحد به 103.5 واحد کاهش یافته است. این میزان در مقایسه با برآورد 104.1 واحدی اقتصاددانان مورد بررسی بلومبرگ و به دنبال رشد غیرمنتظره در ماه جولای بوده است.

    انتشار این آمار فضا را برای اعمال محرک‌های بیشتر به منظور حفظ، بهبود و احیای تورم مهیا کرده است. در پی رای به برگزیت، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را برای رشد منطقه یورو در سال آینده کاهش داده و بانک مرکزی اروپا نیز پیش‌بینی‌های جدید خود را هفته آینده منتشر خواهد کرد.

    فدریک دوکروزت، اقتصاددان بانک پیکتت در ژنو اعلام کرد: «ضعف در آمار ماه آگوست به جز چند استثنا در تمامی بخش‌های اقتصادی و تمامی کشورها دیده شده است. این دلیل دیگری است که بانک مرکزی اروپا باید نسبت به هرگونه اقدامی احتیاط بیشتری به خرج دهد.»

    ضعف ماه آگوست
    به احتمال زیاد در ماه آگوست رقم تورم در بلوک ارزی اروپا از 0.2 درصد به 0.3 درصد افزایش خواهد داشت، ولی این رقم همچنان زیر هدف 2 درصدی بانک مرزی خواهد بود. آژانس آماری یوروستات به همراه آمار بیکاری، ارقام اولیه تورم را نیز روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری در ماه جولای به 10 درصد کاهش پیدا کند.

    بر اساس آمار کمیسیون اروپایی، احساس بخش صنعتی از منفی 2.6 به منفی 4.4 کاهش یافته که پایین‌ترین سطح در 18 ماه اخیر بوده است. اعتماد به بخش خدمات، خرده فروشی و در میان مصرف‌کنندگان نیز کاهش یافته؛ در حالی که شاخص بخش ساخت‌وساز به بالاترین سطح 8 سال اخیر خود رسیده است.

    آمار هفته گذشته نشان داد که اعتماد همچنین در دو اقتصاد بزرگ منطقه کاهش یافته است. فضای کسب‌وکار آلمان که به وسیله موسسه تحقیقات مونیخی Ifo اندازه‌گیری می‌شود به طور غیرمنتظره‌ای بیشترین افت چهار سال اخیر خود را تجربه کرد. همچنین بر اساس اعلام موسسه ملی آمار فرانسه،‌ جو حاکم بر اقتصاد این کشور نیز سقوط کرده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو