عصر خودرو

حمله هکری کم سابقه به ۳۷۰۰ موسسه مالی آمریکایی

عصر بازار- یک هکر اینترنتی با حمله به ۳۷۰۰ موسسه مالی در آمریکا بیش از ۱۶۹ میلیون دلار خسارت به بارآورده است.

حمله هکری کم سابقه به ۳۷۰۰ موسسه مالی آمریکایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بررسی های قضایی در آمریکا نشان می دهد یک مرد روس عامل اصلی این حملات است. وی توانسته به هزاران شعبه بانک در آمریکا نفوذ کند.

    وزارت دادگستری آمریکا نام این مرد را Roman Valerevich Seleznev اعلام کرده است. وی با استفاده از نام کاربری Track2 حملات هکری خود را از اکتبر سال 2009 تا اکتبر سال 2013 انجام داده است.

    هکر مذکور موفق به نصب بدافزارهای مخربی برروی هزاران پایانه خرید اینترنتی یا POS شد و از این طریق شماره های کارت اعتباری صاحبان مشاغل کوچک را سرقت کرد.

    این اطلاعات بر روی سروری ذخیره شده که در یکی از کشورهای آمریکا، روسیه، مولداوی یا اوکراین قرار دارد. وی با فروش این اطلاعات پول کلانی به جیب زده و بخش از آنها را هم برای خریدهای شخصی به کار برده است.

    حجم سرقت های مالی این فرد تا بدان حد گسترده بوده که موجب ورشکستگی برخی صاحبان مشاغل کوچک در آمریکا شده است. به عنوان مثال یک رستوران کوچک در سیاتل به نام Broadway Grill به علت حجم پول مسروقه ورشکست شد.

    این هکر 32 ساله روس از جولای سال 2014 در بازداشت به سر می برد و در لپ تاپ او اطلاعات بیش از 1.7 میلیون کارت اعتباری مسروقه یافت شده است. حبس طولانی مدت و جریمه سنگین در انتظار این فرد متخلف است.

    برچسب ها