عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا خبر داد:

افزایش سرمایه هواپیمایی آسمان به ۳۳۰ میلیارد تومان در سه ماهه اخیر

عصر بازار- مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان به ۵ بانک بزرگ بدهی داشت، گفت:‌ فعلاً بدهی به ۴ بانک تسویه شد و تا ۲۰ روز آینده بدهی به بانک پنجم تسویه می‌شود.

افزایش سرمایه هواپیمایی آسمان به ۳۳۰ میلیارد تومان در سه ماهه اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،‌ احمدرضا نیک‌کار اصفهانی امروز در نشست خبری با بیان اینکه هلدینگ آتیه صبا 60 شرکت زیرمجموعه  دارد،شرکت هواپیمایی آسمان، شرکت ملی نفتکش و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران را برخی از این شرکت‌ها عنوان کرد.

    وی با بیان اینکه 100 درصد سهام شرکت هواپیمایی آسمان در اختیار آتیه صبا به عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است،‌اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی،‌اقدام و عمل تلاش کردیم ابتدا خط مشی‌ها را تعیین و سپس به اجرای فعالیت‌ها بپردازیم.

    نیک‌کار با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان جزو شرکت‌های این هلدینگ محسوب می‌شود گفت: زمانی که اینجانب به این مجموعه آمدم شرکت هواپیمایی آسمان فقط 7 فروند هواپیما داشت اما امروز بیشترین پروازها در کشور توسط این شرکت انجام می‌شود.

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان 10 هواپیمای زمین‌گیر داشت،‌گفت: تلاش کردیم در راستای افزایش اشتغال این 10 فروند هواپیما را فعال کنیم که از این ده فروند برای 8 فروند موتور از خارج کشور خریداری شد.

    نیک‌کار افزود: ظرفیت فعلی شرکت هواپیمایی آسمان نسبت به 6 ماه قبل دو برابر شده است و نسبت به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهای بیشتری دارد.

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم طی هماهنگی با وزارت راه پس از اخذ مجوزهای اوفک خرید هواپیمای نو را در دستور کار قرار دهیم.

    نیک‌کار اصفهانی با تأکید بر اینکه شرکت هواپیمایی نباید تعدد ناوگان داشته باشد، اظهار داشت:‌ تلاش کرده‌ایم یک مدل خاص هواپیما برای پروازهای کوتاه برد و مدل هواپیمای بزرگ‌تر برای پروازهای خارجی داشته باشیم و از تعدد برند هواپیما در انواع تایپ‌ها خودداری کنیم.

    وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان 3 هزار نفر نیروی انسانی داشت گفت:‌این تعداد نیروی انسانی زیاد بود اما تلاش کردیم که آنها را به کار گیریم و تعدیل نیرو نداشته باشیم در این راستا هواپیماهای زمین‌گیر را عملیاتی کردیم.

    وی بیان کرد:‌ سرمایه شرکت هواپیمایی آسمان پیش از این 50 میلیارد تومان بود که در سه ماهه گذشته این رقم به 330 میلیارد تومان افزایش یافت و بعد از ایران‌ایر تنها ایرلاینی هستیم که ارقام سرمایه مورد تصویب سازمان هواپیمایی کشوری را محقق کرده‌ایم.

    وی ادامه  داد: شرکت هواپیمایی آسمان به 5 بانک بزرگ کشور بدهی داشت که بدهی به 4 بانک پرداخت شد و تا سه هفته بدهی به بانک پنجم هم تسویه می‌شود.

    وی با بیان اینکه در کشییرانی و نفت‌کش سهامدار هستیم گفت: هدفگذاری مشخص این است که کشتراینی و شرکت ملی نفتکش مدیریت واحد داشته باشد.

    برچسب ها