عصر خودرو

ایران با طرح فریز نفت موافق است یا مخالف؟

عصر بازار- تلاش ایران برای افزایش تولید کشورهای عضو را از اجرای طرح فریز نفتی نا امید کرده است.

ایران با طرح فریز نفت موافق است یا مخالف؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، برنامه ایران برای ادامه افزایش تولیدات نفت خود و پر کردن ظرفیت نفت خود براساس سهیمه  اوپک باعث شده تا کشورهای دیگر رقبتی به طرح فریز نفتی پیدا نکنند.

    برخی کارشناس به طرح فریز نفتی خوش بین نیستند و معتقدند فشاری که افزایش تولید نفت ایران به بازار های جهانی وارد کرده، موجب می شود  طرح فریز نفتی موفق نشود.

    ایران اعلام کرده که تنها در صورتی در مذاکرات ماه سپتامبر شرکت می کندکه کشورهای صادرکننده دیگر حق تهران را برای بازپس‌گیری کامل سهم خود از بازار از دست رفته  نفت که در دوران تحریم‌های غرب اتفاق افتاد، به رسمیت بشناسند.

    تحلیلگران معتقدند عدم توافق درون اوپک و به خصوص بین اعضای کلیدی این سازمان یعنی ایران و عربستان، حصول توافق برای طرح فریز تولید را کاهش داده است.

    با توجه به اینکه از اواخر سپتامبر ماه گرم رو پایان می رود و تغییر فصل اتفاق می افتد، میزان مصرف  و تقاضای نفت نیز کاهش پیدا می کند بنابراین حفظ تولید کنونی عربستان برای این کشور خوشایند به نظر می رسد. اکنون عربستان تولید نفت خود را به بیشترین حد ممکن رسانده و در حال حاضر 10.67 میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند.

    در همین حال وزیر نفت جدید عراق از شرکت های نفتی بین المللی برای مشارکت در برداشت نفت در جنوب این کشور درخواست همکاری داده و شرکت هایی مثل بی پی، شلو، لوک اویل برای احیای طرح های سرمایه گذاری و افزایش تولید در حال مذاکره هستند. به همین دلیل به نظر می رسد عراق با محدود کردن تولید در سطح فعلی مخالف باشد.

    کارشناسان می گویند این موارد می تواند دلایل خوبی باشد که ایران بیشتر به طرح فریز نفتی فکر کند؛ تا زمانی که عربستان، عراق و کشورهای دیگر تولید خود را افزایش ندهند و در تلاش  برای بالابردن سهم خود از  بازار جهانی نفت باشند، پیش بینی می شود ایران تولید خود را متوقف نکند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو