عصر خودرو

استراتژی‌های ویژه بافت

عصر بازار- همانطور که می دانید وارن بافت ثروت خود را مدیون استراتژی های سرمایه گذاری عاقلانه خود است. استراتژی های او دلیلی است که در پی بحران های مالی، نه تنها ضرری نبیند بلکه با استفاده از ترازنامه های دقیق مالی، سود بالایی را نصیب خود می کند. اما باید بدانیم که همه مسائل خوب، روزی به پایان می رسند.

استراتژی‌های ویژه بافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ام. اس. ان، روز چهارشنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که امکان دارد ترکیب فوق العاده بافت با شرکت صنعتی شیمیایی داو کمیکال (که صاحب سه میلیون سهم این شرکت است) به زودی به پایان برسد. این در حالی است که ارزش هر سهم این شرکت به صورت عادی بیش از 53 دلار است.
    بافت در سال 2009، به میزان 3 میلیارد دلار از سهام شرکت داو کمیکال را خریداری کرد. طبق پیش بینی‌های او باید سود ثابت 8.5 درصدی به صورت سالانه برای سهام داران این شرکت در نظر گرفته می‌شد که طبق گزارش‌ها، در این سال ها در برخی مقاطع این سود بسیار بیشتر از مبلغ مورد نظر پرداخت شده است.
    اما شرایط به گونه ای پیش رفت که اکنون، شرکت داو در حدود 3.4 درصد، یعنی کمتر از نصف سود پیش بینی شده به سهامداران پرداخت می کند ( دارندگان سهام برای فرار از ورشکستگی، تمایل دارند که حداقل بخشی از سهام خود را بازپس گیرند). همچنین با توجه به شرایط شرکت صنعتی داو، درآمد سالانه 255 میلیون دلاری بافت نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. اما با این حال بافت هنوز از این شرکت پشتیبانی می‌کند. البته این اولین باری نیست که بافت با استراتژی های خود به کمک شرکت های بزرگ میرود. به عنوان مثال، پیش از این با خرید 5 میلیارد دلار از سهام شرکت گلدمن ساکس به این شرکت نیز کمک های زیادی کرده بود.

    برچسب ها