عصر خودرو

افزایش ۴ برابری حفاری اکتشافی در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

عصر بازار- مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد: میزان حفاری اکتشافی این شرکت طی سال های اخیر ۴ برابر شده است.

افزایش ۴ برابری حفاری اکتشافی در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از دنیای معدن، وجیه ا... جعفری که به مناسبت هفته دولت سخن می گفت با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به توسعه فعالیت های اکتشافی انجام شده طی 5 ساله اخیر در 3 حوزه کاری شامل سنگ آهن، زغال سنگ و پلی متال و شورابه ها از رقم 22 هزار متر در سال 90 به 80 هزار و 500 متر در انتهای سال 94 رسید.  وی افزود: نتایج اکتشاف ذخایر جدید نشان می دهد که در حوزه زغال سنگ کک شو و حرارتی حدود 350 میلیون تن در محدوده های البرز مرکزی و ایران مرکزی (شهرستان طبس) و نیز حدود 300 میلیون تن سنگ آهن در ایران مرکزی (استان های یزد و کرمان) اکتشاف شده است.

    در حوزه پلی متال و شورابه ها نیز با دریافت پهنه های اکتشافی جدید تاکنون 9 میلیون تن ذخیره کانسنگ طلا و حدود 25 هزار تن ذخیره جدید آنتیموان، افزوده شد.
    مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه این شرکت در سال 92 در لیست واگذاری ها قرار داشت، گفت: با تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سایر مسئولان، سرانجام در سال 93 این شرکت از لیست واگذاری ها خارج شد و امور اجرایی بخش معدن ایمیدرو به این شرکت به عنوان «بازوی اجرایی» سپرده شد.

    وی ادامه داد: از سال 92، اقداماتی همچون افزایش تولید محصولات مجتمع های تحت پوشش شرکت، حل و فصل و تسویه نهایی 5 فقره دعاوی مهم شرکت، تدوین استراتژی شرکت، راه اندازی دوباره کارخانه پتاس خور و بیابانک، ثبت رکورد جدید عملیات حفاری اکتشافی ، پیش راه اندازی پالایشگاه قطران زرند، دریافت بخش زیادی از مطالبات معوقه شرکت و غیره  انجام شد.

    جعفری با اشاره به تدوین استراتژی جدید شرکت از اواخر سال 92 تدوین و اجرایی شدن آن درسال 93 با فرض دولتی ماندن شرکت، تصریح کرد: تدوین این استراتژی حدود 8 ماه زمان برد و بیش از 30 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت در تدوین این استراتژی حضور فعال داشتند. البته مشاور حقیقی و نماینده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در راهبری آن، شرکت را همراهی کردند.
    به گفته وی، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در معادن زیر مجموعه خود طی سه سال گذشته، درمجموع 2 میلیون و 700 هزار تن خاک روی، 184 هزار تن کنسانتره فسفات، 26 هزار تن کنسانتره آهن، 31 هزار تن کنسانتره نفلین سینیت، 764 کیلوگرم شمش طلا، 4 میلیون و460 هزار تن سنگ آهک دانه بندی، 5 هزار تن کنسانتره سرب، 866 هزار تن کک متالورژی و 12 هزار تن فروکروم آلیاژی تولید کرد. این شرکت علاوه بر محقق ساختن برنامه ها، در سال 94 نیز در همه واحدهای خود رشد20 درصد را به ثبت رساند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو