عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی مطرح کرد؛

کاهش عطش خریداران برخی مواد پلیمری با افزایش عرضه در بورس کالا

عصر بازار: افت قیمت نفت و نوسانات در بازار پتروشیمی سبب شده تا معامله گران با احتیاط بیشتری وارد مبادلات محصولات پتروشیمی شوند اما در این بین تقاضا برای برخی مواد پلیمری همچنان بالاست.

کاهش عطش خریداران برخی مواد پلیمری با افزایش عرضه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، رحمان محمدی، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: اگر چه قیمت نفت اندکی افزایش یافته است، اما هنوز نگرانی در خصوص افت قیمت نفت وجود دارد و از این رو هنوز معامله گران برای ورود به مبادلات احتیاط می کنند.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: البته معاملات روز گذشته (سه شنبه) جذابیت بالایی برای خریداران داشت چراکه قیمت پایه همسو با نرخ های جهانی با کاهش قابل توجهی روبه رو شد و مصرف کنندگان را ترغیب به خرید از بورس کالا کرد.

    این کارشناس بازار پتروشیمی افزود: البته همچنان به نظر می رسد مصرف کنندگان بازار پتروشیمی در انتظار تثبیت قیمت نفت و محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی هستند، از این رو در حد نیاز مصرف روزانه خود اقدام به خرید می کنند.

    وی با اشاره به اینکه برخی از محصولات پلیمری در حال حاضر با تقاضای بالایی از سوی خریداران روبه رو هستند، گفت: با توجه به تقاضای بالا برای محصولاتی همچون پلی اتیلن های سبک خطی و پلی اتیلن های گرید لوله به نظر می رسد افزایش حجم عرضه بتواند تقاضای این گروه از کالاها در حد متعادل نگه دارد و از افزایش تقاضا به مرور زمان جلوگیری کند؛ چرا که مطمئنا با افزایش رونق در بازار محصولات پتروشیمی، این کالاها با افزایش تقاضای بیشتری در بازار داخل روبه رو خواهند شد.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه افزود: علاوه بر افزایش تقاضای این محصولات می توان فروش های اعتباری، سلف و نسیه را در خصوص این محصولات افزایش داد و به این ترتیب عطش معامله گران را کاهش داد.

    برچسب ها