عصر خودرو

نوسان چینی در تالار حافظ

بازار سهام در دست نوسانگیران کم جرات

عصر بازار: بازار سهام امروز در حالی به کار خود در آخرین روز معاملاتی هفته جاری پایان داد که پایان اصلاح قیمتی برخی نمادهای معاملاتی، نوسانگیران بازار را دوباره به تحرک وا داشت.از سوی دیگر اقدام فوری دولت چین برای کاهش نرخ بهره به بازگشت شاخص‌های بورس این کشور و بازارهای جهانی به مدار مثبت انجامید و بر بورس تهران هم بی تاثیر نبود.

بازار سهام در دست نوسانگیران کم جرات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 4 شهریور ماه 94 با 8 واحد افزایش به رقم 64 هزار و 206 واحد دست یافت.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز با افزایش 3 واحدی عدد 25 هزار و 381 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با 18 واحد کاهش عدد 72 هزار و 234 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص بازار اول در حالی با کاهش 23 واحدی به عدد 45 هزار و 451 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با رشد 184 واحد عدد 137 هزار و 587 واحد را تجربه کرد.

    گفتنی است شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات امروز با یک واحد افزایش به رقم 728 واحد رسید بر اساس این گزارش ارزش کل معاملات بورس تهران در پایان معاملات روز جاری به بیش از 157 میلیارد تومان رسید که حاصل دست به دست شدن 383 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 26 هزار و 754 دفعه خرید و فروش بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت کشتی‌رانی ج.ا.ا با 28 واحد، بانک ملت و ملی صنایع مس ایران هر یک به طور مشترک به میزان 13 واحد بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به دوش کشیدند. در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 25 واحد، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با 8 واحد و پالایش نفت تبریز با 7 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر بر جای گذاشتند.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند ثابت خراسان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان دشتستان حق تقدم خرید سهام معادن منگنز ایران متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز همزمان با بازگشت شاخص‌های بورس دنیا با نوسانی شدن اندک نماگرهای منتخب خود روبه‌رو بود، بازاری که با پایان اصلاح تکنیکی قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی حاضر در بازار دوم بورس برای حقیقی‌های حرفه‌ای بازار به معنای صادر شدن سیگنال خرید بود.

    بنابر این گزارش، بازار سهام این روزها به طور کلی در دست نوسانگیران ترسویی است که با خریدهای پله‌ای و محدود سهام شرکت‌های برخوردار از سرمایه کوچک و سهام شناوری اندک به دنبال شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت حداکثر 10 درصدی هستند.

    امروز در بازار سهام همچنان معاملات کد به کد و بلوکی برخی حقوقی‌ها همچنان ادامه یافت با این تفاوت که نسبت به روزهای قبل حجم این معاملات با کاهش بیشتری روبه‌رو بود.

    در نماد معاملاتی ایران ترانسفو امروز کمتر از 13 میلیون سهم به ارزش 11 میلیارد تومان از سوی حقوقی‌ها کد به کد شد در این نماد خریدار حقیقی بلوک مدیریتی اخیر این سهم تلاش می‌کند تا با جمع‌آوری سهام خرد ایران ترانسفو در بازار و تداوم رایزنی‌ها با برخی سهامداران حقوقی این سهم از جمله ساتا سهم خود را در کرسی‌های هیأت مدیره این سهم روز به روز افزایش دهد. در پتروشیمی مبین نیز 12 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد. در بیمه حافظ نیز امروز نزدیک به 12 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام با تحرک بیشتری از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی روبه‌رو بود. معامله‌گرانی که ترجیح می‌دادند در گروه‌های کوچک بازار سودهای نوسانی شناسایی کند. گروه قندی‌ها نیز به عنوان پیشروترین گروه کوچک بازار سهام با جولان سفته‌بازهای حرفه‌ای روبه‌روست.

    گفتنی است کاهش قدرت نقدینگی حقوقی‌ها تا حدی است که برخی از این شرکت‌ها حاضرند دارایی‌های ارزنده خود را حتی به قیمت از دست دادن کرسی‌های مدیریتی به قیمت نقد در بازار سهام روی میز فروش بگذارند. در این زمینه مدیرعامل بانک سپه در نشست خبری اخیر خود عنوان کرده است که حاضر است 15 درصد سهام شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید را به طور یکجا در بورس به شرط پرداخت نقدی بفروشد.

    در بازارهای جهانی نیز پس از آنکه دولت چین اقدام به کاهش نرخ بهره بانکی خود کرد بازارهای بورس و کالایی اغلب کشورهای دنیا با بازگشت نماگرهای خود به مدار مثبت و نوسانی شدن رو به بالای این نماگرها روبه‌رو شدند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو