عصر خودرو

رونق بازار سهام بهای طلا را کاهش داد

عصر بازار: بهای اونس طلا امروز (چهارشنبه) در بازارهای جهانی به دنبال افزایش ارزش سهام با کاهش روبرو شد و به کانال یک هزار و ۱۳۰ دلار بازگشت.

رونق بازار سهام بهای طلا را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، افزایش ارزش سهام موجب بازگشت سرمایه گذاران به این بازار شده و بار دیگر بهای اونس طلا را با کاهش روبرو می کند.
    اونس طلا روز گذشته با نگرانی ها نسبت به کاهش رشد اقتصادی چین در سال 2015 افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در 50 روز گذشته رسید.
    بهای این فلز ارزشمند در هفته گذشته به دنبال سقوط شاخص سهام در بازارهای جهانی، بهای اونس طلا با رشد 4.2 درصدی روبرو شد که از ژانویه سال 2015 بی سابقه محسوب می شود.
    هر نوع تاخیر در تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره موجب افزایش بیشتر بهای اونس طلا خواهد شد، اما؛ از سوی دیگر نباید تحولات سهام در بازارهای جهانی را نادیده گرفت.
    همچنین نگرانی ها درباره رشد اقتصادی چین در سال جاری و سقوط سهام آسیا، موجب افزایش تقاضای فیزیکی این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی شد.
    علاوه بر آمارهای اقتصادی چین و آمریکا یکی دیگر از مسائلی که به گفته کارشناسان در روزهای آینده مسیر معاملات این فلز ارزشمند را تعیین خواهد کرد، تحولات مربوط به تعامل یونان با نهادهای مالی بین المللی است.
    قیمت طلا در بازارهای جهانی معاملات امروز به یک هزار و 136 دلار و 50 سنت رسید.
    قیمت هر اونس نقره نیز در معاملات شروع هفته به 14 دلار و 57 سنت رسیده است.
    همچنین بهای هر اونس پلاتین به 975 دلار رسید.
    هر اونس پالادیوم نیز به قیمت 541 دلار در بازارهای بین‌المللی معامله شد.

    برچسب ها