عصر خودرو

امروز در بورس کالا؛

افت قیمت مواد پتروشیمی، خریداران را به تالار آورد

عصر بازار: حجم معاملات محصولات پتروشیمی امروز به دلیل کاهش قیمت مواد، با افزایش نسبت به هفته گذشته روبه رو شد.

افت قیمت مواد پتروشیمی، خریداران را به تالار آورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، اکثر محصولات پلیمری عرضه شده در این روز با تقاضا از سوی معامله گران روبه رو شدند.

    جواد موسوی، مدیرکالایی اطمینان سهم درباره معاملات امروز گفت: در این روز پلی پروپیلن ها با توجه به فاصله قیمت این کالاها با بازارهای جهانی از اقبال کمتری نسبت به محصولات دیگر برخوردار بودند و از این رو با حجم پایینی مورد معامله قرار گرفتند.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین حال پتروشیمی امیرکبیرو شازند نیز پلی اتیلن سبک خطی 209 را 80 تومان پایین تر از قیمت اعلامی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی عرضه کردند، اما همچنان 209 شازند مورد استقبال خریداران قرار نگرفت.

    مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم با اشاره به اینکه امروز قیمت اکثر محصولات پلیمری با کاهش روبه رو شده بود گفت: همین کاهش قیمت باعث شد تا خرید مواد پلیمری برای خریداران جذاب تر از گذشته باشد و از این رو معامله گران ترجیح دادند محصولات عرضه شده را خریداری کنند.

    در همین حال با توجه به عرضه های اندک پی وی سی در این روز معامله گران بیشتری برای خرید این کالاها اقدام کردند، به این ترتیب پی وی سی بندرامام و اروند برابر با حجم عرضه خریداری شدند.

    از سوی دیگر امروز آف گریدها نیز همچنان مورد توجه خریداران بودند و با استقبال روبه رو شدند، آف های درجه 1 و 2 بیشترین حجم معامله را در هفته های اخیر به خود اختصاص داده اند.

    به گفته جواد موسوی، به صرفه بودن خرید آف گریدها با توجه به رکود بازار پتروشیمی از دلایل توجه بازاریان به این گروه از کالاها محسوب می شود.

    برچسب ها