عصر خودرو

در بازار روز سه شنبه؛

بانک و خودرو در صدر نشستند

عصر بازار: در داد و ستدهای روز جاری سهامداران بیش از ۷۰۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال در ۳۳هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

بانک و خودرو در صدر نشستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در نتیجه داد و ستدهای روزی که گذشت سه گروه بانک ها، خودرو و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    همچنین در این روز نمادهای هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی، بانک ملت،  ملی مس، سرمایه گذاری غدیر و بانک صادرات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت 454 واحدی این متغیر را رقم زد. این در حالی بود که نماد همراه اول با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر شد.

    شاخص قیمت نیز 179 واحد افت کرد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 320 و 982 واحد نزولی شدند.

    همچنین در این روز نمادهای شکر شاهرود، قند هکمتان، سیمان خوزستان، سرمایه گذاری صنعت بیمه، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، موتورسازان تراکتورسازی ایران و دارویی لقمان با بیشترین افزایش قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

    این در حالی بود که نمادهای پلی اکریل، نیرومحرکه، سایپا آذین، آهنگری تراکتورسازی ایران،ایران تایر، لوله و مشاین سازی ایران و قند لرستان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

    همچنین در این روز نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، خدمات انفورماتیک، قند شیرین خراسان، پاکشو، حق تقدم سیمان کرمان،اوراق مشارکت شهرداری شیراز و قند اصفهان بیشترین تقاضا را داشتند.

    طولانی ترین صف های فروش هم در نمادهای نفت بهران، گلوکوزان، فولاد خراسان، سیمان اصفهان، پتروشیمی فارابی، گرانیت بهسرام و سرمایه گذاری صنعت نفت تشکیل شد.

    گفتنی است در این روز سایپا با معامله بلوکی 231 میلیون سهمی به ارزش 272 میلیارد ریال و پتروشیمی مبین با معامله بلوکی 48 میلیون سهمی به ارزش 155 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.

    برچسب ها