عصر خودرو

طی امروز رخ داد:

ثبت ۱۲ هزار و ۵۷۱ نوبت معامله در فرابورس

عصر بازار: امروز در فرابورس ایران ۱۳۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

ثبت ۱۲ هزار و ۵۷۱ نوبت معامله در فرابورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس، معاملات 3 شهریوردماه 1394 فرابورس ایران با خرید و فروش 134 میلیون و 830 هزار ورقه بهادار در 12 هزار و 571 نوبت به ارزش 460 میلیارد و 480 میلیون ریال به پایان رسید.

    در ساعت اولیه معاملات امروز، شاخص کل فرابورس بالا رفت اما مجددا به وضعیت اولیه برگشت و با کاهش 1.2 درصدی نسبت به روز قبل روی عدد 726.8 ایستاد.

    معامله‌گران فرابورسی بیشترین حجم معاملات خود را به داد و ستد سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان دادند و بیشترین ارزش معاملات امروز به ارزش 15 میلیارد و 760 میلیون ریال در اختیار برق عسلویه مپنا بود.

    این در حالیست که بیشترین افزایش قیمت امروز مربوط به سهام معادن مس تکنار و پس از آن سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب و نیرو سرمایه بود و نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، ذوب آهن اصفهان، بانک دی، توسعه خدمات بندری سینا، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک حکمت ایرانیان و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی معرفی شدند.

    از سوی دیگر، صنعتی مینو، مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن و فن آوا با بیشترین افت قیمت روبرو شدند و اوراق تسهیلات مسکن ضمن کاهش قیمت در بازه 695 تا 712 هزار ریال دست به دست شد.

    در بازار ابزاهای نوین مالی، صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن با معامله 541 هزار و 650 سهم بیشترین حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق اجاره ماهانه رایتل با داد و ستد 17 هزار و 650 ورقه بهادار بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.

    گفتنی است، امروز نماد معاملاتی شرکت بیمه آرمان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شد.

    برچسب ها