عصر خودرو

وزیرصنعت لبنان در راس هیاتی ۷۰ نفره عازم تهران شد

عصر بازار- « حسین الحاج حسن » وزیر صنعت لبنان در راس یک هیات ۷۰ نفره متشکل از صاحبان صنایع، بازرگانان و نمایندگان بخش اقتصادی و بانکی لبنان شامگاه شنبه عازم تهران شد.

وزیرصنعت لبنان در راس هیاتی ۷۰ نفره عازم تهران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا،   محمد فتحعلی  سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور در فرودگاه بین المللی بیروت، وزیر صنعت لبنان را بدرقه کرد.
    الحاج حسن در آستانه این سفر  با ابراز خرسندی از سفربه جمهوری اسلامی ایران، گفت که با توجه به رفع تحریم های ظالمانه ایران، شرایط بیش از هر زمان دیگری برای توسعه روابط و همکاری های دو کشور فراهم است.
    وی تاکید کرد: تلاش می کنیم شرایط همکاری ها و مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور در آینده بهتر شود تا ملت های دو کشور از نتایج و منافع آن بهره مند شوند.
    وزیر صنعت لبنان با تاکید به اینکه به عنوان نماینده دولت لبنان عازم تهران است، گفت که اعضای هیات از طرف دولت لبنان مشخص شده اند.
    الحاج حسن در پاسخ به سوالی درباره برنامه های سفرش به ایران گفت که با مقامات ارشد ایران مانند« محمد باقرنوبخت» معاون رئیس جمهوری،« محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت و معدن و تجارت، « حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، «محمد حجتی »وزیر کشاورزی، «بیژن زنگنه »وزیر نفت، « حمید چیت چیان» وزیر انرژی « عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی و برخی دیگر از مسئولان عالی رتبه بخش صنعت ، راه ، حوزه سرمایه گذاری و توسعه تجاری دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
    الحاج حسن در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری ایران و لبنان اظهار داشت: موانعی که جلوی توسعه روابط بین دو کشور را گرفته بود با رفع تحریم های ایران در حال برطرف شدن است همچنین فضا در لبنان هم عوض شده و در آینده به کلی تغییر خواهد کرد.
    وی تاکید کرد که دو طرف لبنانی و ایرانی امروز عزم راسخ دارند روابط خود را درهمه زمینه ها گسترش دهند.
    وزیر صنعت لبنان تصریح کرد که اعضای این هیات از وزارتخانه های صنعت و اقتصاد، بانک مرکزی، انجمن صنعتگران ، شرکت های بیمه ، تعدادی از صنعتگران ، پیمانکاران و بازرگانان تشکیل شده است.
    الحاج حسن که از وزیران حزب الله در دولت لبنان است، گفت که تمام سلام نخست وزیرلبنان هم آرزو دارد روابط لبنان با همه کشورها به ویژه کشور دوست و برادر ایران توسعه یابد.

    برچسب ها