عصر خودرو

الفالح:

عربستان از فریز نفتی حمایت می‌کند

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان ضمن رد کاهش تولید نفت اوپک گفت: فریز تولید اگر اتفاق بیفتد «مثبت» خواهد بود.

عربستان از فریز نفتی حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل تسنیم، وزیر انرژی عربستان ضمن رد کاهش تولید گفت، یک فریز تولید اگر اتفاق بیفتد «مثبت» خواهد بود.

    وزیر نفت ایران اخیرا گفته وی در نشست تولید کنندگان نفت در الجزایر در ماه آینده میلادی حضور خواهد یافت تا درباره وضعیت بازار و از جمله امکان حفظ تولید در سطح فعلی رایزنی نماید.

    خالد الفالح گفت: «ما مایل خواهیم بود حرف های همکارانمان را گوش بدهیم، (تا ببینیم) آنها چه پیشنهادی در این زمینه دارند... من معتقد نیستم که مداخله قابل توجه (در بازار) لازم است. من مطمئنا از کاهش تولید حمایت نمی کنم.»

    الفالح در ادامه گفت: «فریز تولید دلالت بر این دارد که همه از وضعیتی که بازار امروز در آن قرار دارد رضایت دارند و می خواهند همین روند تداوم پیدا کند... روند بازار به سمت جذب و برطرف کردن مازاد عرضه ذخیره شده است.»

    تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه جولای به 33.2 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. ظرفیت تولید سازمان 36.9 میلیون بشکه است که بخش عمده آن متعلق به عربستان است.

    الفالح افزود: «این فریز است که رسمی است و این فریز است که عملی است... امروز وقتی شما عملا به آن فکر می کنید، بسیاری از کشورها در حال حاضر با (حداکثر) ظرفیت تولید می کنند. ظرفیت آنها برای افزایش تولید در کوتاه مدت یا میان مدت محدود است.»

    برچسب ها