عصر خودرو

راه سخت بورس تهران برای همکاری با بورس لندن

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: برای افزایش همکاری‌ها با بورس لندن، ‌ابتدا باید ابزارهای معاملاتی نوین که در بورس‌های پیشرفته مورد استفاده است، در بورس تهران طراحی و اجرا شود.

راه سخت بورس تهران برای همکاری با بورس لندن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ پس از ورود به ایران،‌ در دیدار با ریس کل بانک مرکزی، از آمادگی بورس لندن برای همکاری با بورس تهران خبر داد.

    در این راستا، فردین آقابزرگی گفت:‌ بورس تهران برای همکاری با بورس‌های سایر کشورها ابتد نیاز به تامین ساز و کارهای زیرساختی دارد. این سازو کار‌ها شامل قابلیت‌های متنوع معاملات آتی و معاملات مشتقه که شامل اوراق و کالا است، می‌شود. وقتی سرمایه گذاران خارجی بخواهند در بورس سرمایه‌گذاری کنند، نیاز به اطمینان از سودآوری دارند که این اطمینان دربورس‌های خارجی با گسترش معاملات آتی تامین شده‌است.

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: به همین دلیل بهتراست به جای خیز برداشتن برای همکاری با بورس لندن، ‌ابتدا با بورس کشورهایی که بورس‌های کوچتر دارند،‌ همکاری را آغاز کنیم و ابزارهای نوین مالی بازار سرمایه را تامین کنیم.

    او افزود: البته ممکن است منظور از ارتباط بورس تهران و بورس لندن، ‌صرفا مراودات سهام بوده‌باشد،‌ اما در این مورد باید توجه شود که هنوز دروازه‌های بانکی کشور برای ورود سرمایه‌های کلان باز نشده و در عمل امکان مراودات پولی با حجم زیاد را نداریم.

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده خاطرنشان کرد:‌ این صحبت‌ها در حال حاضر فقط در حد یک خبر خوب سیاسی می‌تواند مورد بهره برداری قرار بگیرد. البته به عنوان سرآغازی برای افزایش مراودات اقتصادی ایران و انگلستان نیز شمرده می‌شود.

    برچسب ها