عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

خارجی ها با همراهی شریک ایرانی در صنعت پتروشیمی فعالیت می کنند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: استفاده از همه فرصت های جذب سرمایه خارجی با رویکرد بهره مندی و ارتقای همزمان توانمندی های داخلی در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران قرار دارد.

خارجی ها با همراهی شریک ایرانی در صنعت پتروشیمی فعالیت می کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت،  مرضیه شاهدایی به استقبال شرکت های خارجی از سرمایه گذاری در ایران اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران خارجی را تشویق به سرمایه گذاری در ایران می کنیم تا امکان بهره برداری از پتانسیل های موجود در صنعت پتروشیمی کشورمان بیش از پیش فراهم شود.
    وی با بیان این که پس از تحقق برجام شرکت های زیادی در ایران حضور یافته و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این صنعت اعلام کرده اند، گفت: نخستین اقدام ما در مورد سرمایه گذاران خارجی، معرفی توانمندی های داخلی از جمله مجتمع های پتروشیمی ساخت داخل، تجهیزات داخل، توانمندی های پیمانکاران، مشاوران و سازندگان داخلی است.
    شاهدایی گفت: در تفاهمنامه های امضا شده تلاش کرده ایم، به طور حتم یک شریک ایرانی کنار سرمایه گذاران خارجی حضور داشته باشد.
    وی با بیان اینکه سرمایه گذاران معروف که در سایر کشورها سرمایه گذاری می کنند، هیچ شریکی ندارند و همه سهام به آنان اختصاص دارد، افزود: تلاش ما بر این است حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران با همکاری یک شریک ایرانی همراه باشد؛ در تفاهمنامه هایی که به تازگی امضا شده، شرکت های خارجی این مساله را پذیرفتند که از توانمندی های داخلی ایران استفاده کنند.
    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر اینکه تولیدات داخل باید در سطح استانداردهای بین المللی باشد، خاطرنشان ساخت: ممکن است سرمایه گذاران خارجی ریسک خرید از سازندگان داخلی را قبول نکنند؛ بنابراین سازندگان داخلی باید با بهبود روابط، نسبت به دریافت استانداردهای مورد نیاز برای محصولات خود اقدام کنند تا بتوانند رقابتی عمل کرده و در مسیر صادرات محصولات خود در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گام بردارند.
     ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از طریق افزایش تحویل خوراک و بهره برداری از واحدی های جدید، رشد قابل توجهی داشته به طوری که میزان تولید گاز اتان که خوراک مجتمع های پتروشیمی را تشکیل می دهد، 17 درصد رشد کرده است.
    از آغاز دولت یازدهم تاکنون، با بهره برداری از هشت طرح پتروشیمی شامل شرکت های پتروشیمی ایلام، لرستان، مهاباد، تخت جمشید، فاز 2 کاویان، فاز3 شیراز، واحد اسید سولفوریک ارومیه و واحد EO/EG مروارید، چهار میلیون و 500 هزار تن به ظرفیت تولید این صنعت افزوده شده است.
    براساس آخرین گزارش ها، متوسط نرخ بهره برداری از ظرفیت اسمی واحدهای پتروشیمی در سال جاری، 84 درصد اعلام شده است در حالی که متوسط این نرخ در سال 1393 نزدیک 78 درصد و پارسال 80 درصد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو