عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

ساخت نیروگاه ۳ هزار مگاواتی در عراق توسط یک شرکت ایرانی

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی باید به توسعه صادرات غیر نفتی در ایران بینجامد گفت:یک شرکت ایرانی ۳ هزار مگاوات نیروگاه در کشور عراق احداث خواهد کرد.

ساخت نیروگاه ۳ هزار مگاواتی در عراق توسط یک شرکت ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدرضا نعمت‌زاده ظهر امروز در بازدید از بخش‌های مختلف شرکت آریاترانسفو در شهمیرزاد که با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی کشورمان بیان داشت: هفته دولت فرصت مناسبی برای تجلیل از خدمات دولتمردان بوده و باید در این مدت بخشی از تلاش‌های 3 سال اخیر دولتمردان بازگو شود.

    وی بیان کرد: با احداث واحد تولیدی آریاترانسفو در شهمیرزاد، در صنعت تولید انواع ترانسفورماتورهای توان‌های قدرت به رتبه قابل قبولی خواهیم رسید و باید تلاش شود محصولات این واحد تولیدی به صادرات برسد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم‌اکنون تولیداتی که استان زنجان در این بخش دارد، به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود و جمهوری اسلامی ایران در صنعت برق خودکفا شده است.

    نعمت‌زاده گفت: یک شرکت ایرانی 3 هزار مگاوات نیروگاه در کشور عراق احداث خواهد کرد که ظرفیت بسیار خوبی بوده و نشان‌دهنده توانمندی‌ بالای متخصصان ایرانی است.

    وی افزود: مشکلات صنعتگران کشور تا حدود زیادی برطرف شده و در دوران پسابرجام، بسیاری از شرکت‌های خارجی به سرمایه‌گذاری در ایران علاقه‌مندی نشان می‌دهند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشورمان باید با هدف توسعه صادرات و همکاری مشترک انجام شود و بسیار پسندیده است که ایران بتواند سرمایه‌گذاری خارجی را به منظور توسعه صادرات غیر نفتی به‌کار گیرد.

    نعمت‌زاده بیان کرد: باید تلاش کرد تا توانمندی صادراتی ایران روز به روز افزایش یابد و با توجه به دانش فنی و شبکه بازاریابی قوی که طرف‌های خارجی دارند، می‌توان از ظرفیت آنها برای رشد صادرات استفاده کرد.

    وی ادامه داد: امروز باید به هر میزان که از خارج از کشور کالا وارد می‌کنیم، معادل صادرات نیز داشته باشیم تا کشور به رشد اقتصادی دست یابد.

    برچسب ها