عصر خودرو

در صحن علنی صورت گرفت;

موافقت مجلس با انتشار ۴۰ هزار میلیارد تومانی اوراق اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت

عصر بازار- نمایندگان مجلس با انتشار و فروش ۴۰ هزار میلیارد تومانی اوراق اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت به بانک‌ها، پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله صدا و سیما، مطالبات شهرداری‌ها از دولت و پرداخت بدهی خرید تضمینی محصولات کشاورزی موافقت کردند.

موافقت مجلس با انتشار ۴۰ هزار میلیارد تومانی اوراق اسناد خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل‌کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و تبصره 36 این لایحه را به تصویب رساندند.

    طبق مصوبه مجلس، به دولت اجازه داده شد برای پرداخت بدهی خود به طلبکاران از جمله بانک‌ها، پیمانکاران، شهرداران (با اولویت شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت) و بدهی‌های مربوط به خرید تضمینی محصولات استرات‍ژیک کشاورزی، تا معادل 400 هزار میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه و یا سایر اوراق اسلامی با سررسید تا 50 ساله منتشر و از طریق واگذاری آن به طلبکاران مزبور بر اساس جدول شماره 3 تمام یا بخشی از بدهی‌های خود را تسویه کند.

    به موجب مصوبه خانه ملتی‌ها، اصل و سود و هزینه‌های مترتب بر انتشار این اوراق در بودجه‌هایب سنواتی کل کشور پیش‌بینی و خزانه‌داری کل‌کشور با اولویت و یا از سرجمع بودجه نسبت به تسویه این اوراق اقدام می‌نماید. به دولت اجازه داده می‌شود معادل سود سررسید شده این اوراق در سال 1395 را از محل فروش اوراق منتشر شده تأمین کند.

    همچنین مقرر شد هر گونه تکلیف به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر خرید این اوراق ممنوع است.

    برچسب ها