عصر خودرو

وزیر خارجه نیکاراگوئه:

مدتهاست منتظر هیات ایرانی بودیم

عصر بازار- وزیر خارجه نیکاراگوئه گفت: شرایط سخت تحریم ها علیه ایران باعث شده بود تا سفر هیات بزرگ سیاسی و اقتصادی ایران به آمریکای لاتین که ما از مدتها پیش منتظر آن بودیم، با تاخیر صورت گیرد.

مدتهاست منتظر هیات ایرانی بودیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «ساموئل سانتوس» روز سه شنبه به وقت محلی- چهارشنبه به وقت تهران- پس از دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در ماناگوا در جمع خبرنگاران افزود: این دیدار خوب و برنامه ریزی شده برای تقویت نزدیکی میان ایران، نیکاراگوئه و دیگر کشورهای منطقه بسیار موثر است.
    وی سفر هیات 120 نفره سیاسی و اقتصادی ایران را نشانه آن دانست که مقامات و شرکت های ایرانی با جدیت قدم به آمریکای لاتین گذاشته اند و مصمم هستند روابط خوب خود را با این منطقه توسعه دهند.
    سانتوس، ظریف را دوست عزیز خود خطاب کرد و گفت که سفر او به دعوت رئیس جمهوری نیکاراگوئه و گفت وگوهای خود او با همتای ایرانی اش در تهران صورت می گیرد.
    وزیر خارجه نیکاراگوئه اطمینان داد که به لطف حضور و تلاش هیات ایرانی و نشستهای موثر آنان شاهد گسترش روابط ایران با همه کشورهای آمریکای لاتین خواهیم بود.
    سانتوس به خاطر این حضور از «محمد جواد عزیز» تشکر کرد و از طرف دولت و ملت نیکاراگوئه و «بخصوص رئیس جمهوری، فرمانده دانیل اورتگا» به او و هیات همراه خوشامد گفت.
    وی گفت: بخش غم انگیز سفر هیات ایرانی آن است که مدت حضورشان در نیکاراگوئه بسیار کوتاه است و ما با نشستهای متعدد آنها را بسیار خسته می کنیم.
    هیات ایرانی که برای یک سفر دوره ای 6 روزه به آمریکای لاتین سفر کرده است، روز دوشنبه در کوبا بود، امروز - سه شنبه به وقت محلی - در نیکاراگوئه است، سپس به اکوادور می رود و فردا از آنجا به شیلی خواهد رفت.
    پس از حضوری یک روزه، هیات ایرانی از شیلی به بولیوی رفته و از آنجا راهی ونزوئلا خواهد شد.
    این اولین سفر ظریف به آمریکای لاتین در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

    برچسب ها