عصر خودرو

تحلیل سی ان بی سی از تمایل ایران به اقدام اوپک برای افزایش قیمت نفت

عصر بازار- شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا در تحلیلی نوشت، منابع آگاه در سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و صنعت نفت می گویند؛ ایران علامت های مثبتی می فرستد که نشان از حمایت احتمالی این کشور از تقویت بازار نفت و طرح فریز نفتی دارد.

تحلیل سی ان بی سی از تمایل ایران به اقدام اوپک برای افزایش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان بی سی افزود: ایران به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از لغو تحریم های غرب در ژانویه (دی) گذشته، تولید نفت خود را افزایش داده است.
    تهران در نشست مورخ 17 آوریل (29 فروردین) اوپک از پیوستن به طرح فریز نفتی خودداری کرد. بر اساس این طرح، کشورهای موافق باید تولید نفت خود را حداکثر در سطح تولید ماه ژانویه 2016 (11 دی تا 11 بهمن 1394) ثابت نگه می داشتند.
    منابع آگاه به سی ان بی سی گفته اند، با وجود اینکه ایران هنوز تصمیم نگرفته است که آیا از تلاش های جدید برای بالا بردن قیمت نفت حمایت کند یا نه، به نظر می رسد تهران خیلی مایل است به یک درک مشترک با دیگر تولیدکنندگان نفت برسد.
    «ائولوخیو دل پینو» وزیر نفت ونزوئلا هفته گذشته از کشورهای نفتی از جمله عربستان سعودی و ایران دیدن کرد تا حمایت این کشورها را برای بالابردن قیمت های نفت جلب کند.
    با وجود افزایش قیمت نفت در سال جاری، هم اکنون سطح قیمت ها حدود 49 دلار در هر بشکه است که کمتر از نصف میزان آن در اواسط سال 2014 ( اوایل سال 1393) است.
    یک منبع آگاه پس از دیدار دل پینو از تهران به سی ان بی سی گفت: ایران در حال رسیدن به سطح تولید نفت خود در پیش از تحریم ها است و پس از آن می تواند برای بالا بردن سطح قیمت های نفت با دیگر کشورها همسو شود.
    وی افزود: در مجموع، ایران ترجیح می دهد اوپک اقدام های بیشتری برای بالا بردن سطح قیمت ها انجام دهد و فقط به فریز تولید در سطوح رکوردوار کنونی بسنده نکند.
    نشست غیررسمی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار است 26 سپتامبر (پنج مهر) در حاشیه گردهمایی بین المللی انرژی در الجزایر برگزار شود. انتظار می رود روسیه نیز در این گردهمایی بین المللی انرژی شرکت کند.

    برچسب ها