عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که گلدمن ساکس هشدار داده که طرح فریز نفتی کمکی به مهار مازاد عرضه در بازار نخواهد کرد، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که گلدمن ساکس هشدار داده که افزایش قیمت نفت در ماه اوت بیش از حد بوده و طرح فریز نفتی کمکی به مهار مازاد عرضه در بازار نخواهد کرد، قیمت نفت امروز کاهش داشت.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 30 سنت، معادل 0.61 درصد کاهش به 48 دلار و 86 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 40 سنت، معادل 0.84 درصد افت به 47 دلار و یک سنت رسید.
    تحلیلگران گفتند، این کاهش قیمت ها نتیجه افزایش قیمت های بیش از حد ماه جاری بوده که موجب رشد قیمت بیش از 20 درصدی قیمت نفت بین ابتدای ماه تا اواخر هفته گذشته شده است.
    از آن زمان به این طرف قیمت نفت برنت بیش از 4 درصد کاهش یافته است.
    گلدمن ساکس اعلام کرد: «هرچند قیمت نفت از ابتدای ماه اوت ترمیم شده، اما ما معتقدیم که این روند مثبت ناشی از بهبود وضعیت بنیادین بازار نفت نبوده، بلکه ناشی ازخبرهای منتشر شده در خصوص فریز احتمالی تولید و کاهش شدید ارزش دلار بوده است.»
    این بانک آمریکایی اعلام کرد، پیشنهاد اعضای اوپک و دیگر تولید کنندگان نظیر روسیه برای فریز تولید در سطح فعلی تنها موجب «باقی ماندن تولید در سطح ارقام بی سابقه» خواهد شد و تاثیر چندانی بر برقراری توازن در بازار نخواهد داشت.
    گلدمن ساکس همچنین احتمال توافق بر سر فریز نفتی را به دلیل اختلافات بین ایران و عربستان و ابهام در مورد تمایل روسیه به همکاری با این طرح، «نه چندان بالا» ارزیابی کرده است.
    این بانک گفته انتظار دارد قیمت نفت «تا تابستان سال آینده» بین 45 تا 50 دلار باشد.
    بانک فرانسوی بی ان پی پاریبا هم گفته «روایت برقراری سریع توازن مجدد در بازار نفت... با برخی موانع روبرو شده است.»

    برچسب ها