عصر خودرو

ایجاد مرکز مالی بین المللی;

صدور ۶۲۲ کد سهامداری برای خارجی ها

عصر بازار- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران از صدور ۶۲۲ کد سهامداری برای خارجی ها در تهران خبر داد و گفت:مرکز مالی بین المللی با حضور بانک های خارجی در فرودگاه امام (ره) راه اندازی می شود.

صدور ۶۲۲ کد سهامداری برای خارجی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، الله محمد آقایی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از صدور 622 کد سهامداری برای خارجی ها خبر داد و گفت: ارزش خریدهای خارجی در بازار سرمایه 100 میلیون دلار بوده و امروز روند مثبتی را در این حوزه شاهد هستیم که امیدواریم حضور خارجی ها در بازار سرمایه پررنگ تر از گذشته شود.

    مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران افزود: یکی از چالش های سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران نرخ ارز بود که با ابتکار بانک مرکزی در سپردن خرید و فروش ارز آزاد به بانک ها تقریبا حل شده است چرا که یک سرمایه گذار خارجی به دلیل تفاوت میان نرخ ارز مبادله ای و آزاد، در همان ابتدای ورود 15 درصد سرمایه اش را از دست می داد.

    وی تصریح کرد: هم اکنون ایجاد حساب ارزی برای خارجی ها در دولت با جدیت دنبال می شود و در شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی شده که امیدواریم به زودی موانع آن برطرف شود چرا که به نظر می رسد یکی از موانع برای راه اندازی مرکز بین المللی مالی به شمار می رود.

    آقایی در ادامه از برنامه ریزی برای ایجاد مرکز مالی بین المللی در تهران خبر داد و گفت: در گذشته طرحی از سوی مدیران بورس برای ایجاد مرکز مالی بین المللی مطرح شده بود و حتی در کیش نیز این موضوع اجرایی شد و در قشم نیز در حال پیگیری است اما هم اکنون با آگاهی نسبت به آنچه عدم توفیق در ایجاد مرکز مالی بین المللی به چشم می خورد با کمک مشاور خارجی طرح توجیهی راه اندازی این مرکز  تهیه شده است.

    مدیرعامل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران ادامه داد: هم اکنون ترکیه، سه و نیم سال است که تلاش می کند این مرکز را راه اندازی کرده و در سال 2018 به صورت رسمی افتتاح کند بنابراین به دنبال آن هستیم تا به عنوان یک فرصت و با حضور بانک های خارجی بتوانیم این مرکز را راه اندازی کنیم. ضمن اینکه بانک های بین المللی نیازی به روادید و مجوز بانک مرکزی برای حضور در این مرکز ندارند و کار سخت تر خواهد شد.

    برچسب ها