عصر خودرو

دیروز در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۲۰۸ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶هزار و ۴۷۱ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۷۵۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۲۰۸ درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۲ هزار و ۹۸ قرار داد رسیده بود.

رشد ۲۰۸ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای طلای جهانی در آغاز مبادلات دیروز (دوشنبه) با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در یک هفته اخیر رسید که علت اصلی این مساله گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا بود و این عامل در کنار افت نسبی دلار در بازار داخلی، کاهش بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران را رقم زد. 

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و 113هزار تومان معامله شد و کاهش 0.27درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افت 0.43درصدی به قیمت یک میلیون و 123هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 135 هزار تومان معامله و با کاهش 0.48 درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند هم با 0.45 درصد افت به قیمت یک میلیون و 148 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 167 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.5 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته همسو با افت بهای اونس در بازارهای جهانی کاهش یافت، به طوری که  سکه بهارآزادی و سکه امامی به ترتیب با 3000 و 2800 تومان کاهش با قیمت یک میلیون و 111 هزار تومان و یک میلیون و 111 هزار و 900 تومان به فروش رسیدند.

    قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز، هزار تومان کاهش یافت و به ترتیب با قیمت‌های 559 و 289 هزار تومان به فروش رسید.

    همچنین هرگرم طلای 18 عیار نیز، 112 هزار و 849 تومان قیمت داشت که نسبت به روز یکشنبه گذشته 334 تومان افت را تجربه کرد.

    این در حالی است که قیمت سکه گرمی نسبت به روز یکشنبه تغییر نکرد و با قیمت 182 هزار تومان معامله شد.

    برچسب ها