عصر خودرو

سرمایه گذاران در انتظار اظهارات جانت یلن؛

بهت بازار طلا

عصر بازار- قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تغییر چندانی نداشته و نزدیک به پایین ترین سطح در ۲ هفته اخیر تثبیت شده است.

بهت بازار طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست اقتصادی جکسون هول در آمریکا و اظهارات مهم و تعیین کننده جانت یلن رئیس فدرال رزرو هستند، قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز تغییر چندانی نداشته است.

    بر اساس این گزارش اظهارات یلن می تواند تا حد زیادی وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی فدرال رزرو طی ماه های آینده را مشخص کند.

    قیمت هر اونس طلا امروز به سطح 1337 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. نشست مقام های ارشد از بانکهای مرکزی بزرگ جهان و وزرای دارایی کشورهای مختلف قرار است 25 اوت یعنی پنجشنبه در جکسون هول آمریکا برگزار شود و یلن نیز روز جمعه در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

    بانک مرکزی ژاپن در تازه ترین اقدام خود برای کمک به رشد و رونق اقتصادی این کشور، میزان خرید سهام در بازار بورس توکیو را دو برابر افزایش داده است.

    بسیاری از بانکهای مرکزی جهان از جمله ژاپن و اروپا طی ماه های گذشته سیاست نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند. ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن نیز با کاهش 0.2 درصدی روبرو شده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با افت 0.1 درصدی روبرو شده و به کمتر از 94.46 واحد رسیده است.

    بانک مرکزی نیوزلند نیز امروز سه شنبه اعلام کرده است که نرخ بهره را کاهش خواهد داد تا تعادل بهتری را در اقتصاد این کشور ایجاد کند.

    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه با 0.25 درصد افزایش به بیش از 958 تن رسیده است. شاخص سهام بورس آسیا نیز در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با کاهش روبرو شده است.

    به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو، چین و آمریکا قرار خواهد داشت. سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز عامل مهمی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد بود.

    طی ساعات آینده آمارهای مهم اقتصادی در آلمان، فرانسه و آمریکا منتشر خواهد شد و وضعیت اقتصادی منطقه یورو طی ماه گذشته بهتر روشن می شود

    برچسب ها