عصر خودرو

گلدمن ساش:

قیمت نفت تا سال آینده بین ۴۵ تا ۵۰ دلار است

عصر بازار- یک بانک آمریکایی پیش‎بینی کرد قیمت نفت تا تابستان سال آینده، در بازه ٤٥ تا ۵۰دلار برای هر بشکه نوسان خواهد داشت.

قیمت نفت تا سال آینده بین ۴۵ تا ۵۰ دلار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بانک آمریکایی گلدمن ساش اعلام کرد انتظار دارد تا تابستان سال آینده، نفت با قیمتی میان ٤٥ تا 50 دلار برای هر بشکه معامله شود.

    با این همه، این بانک هشدار داد: رشد پایدار عرضه نفت کشورهایی که پیش از این دچار اختلال تولید شده بودند، ما را وادار می‌کند که برآورد خود را از میانگین قیمت شاخص دبلیو تی آی به ٤٥ دلار برای هر بشکه کاهش دهیم.

    این بانک همچنین اعلام کرد پیشنهاد برخی کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت همچون روسیه برای تثبیت تولید نفت در سطح کنونی، سبب می‌شود عرضه نفت جهان در سطحی بی‌سابقه باقی بماند و در نتیجه، این تصمیم چندان سودی برای بازگشت توازن به عرضه و تقاضای نفت نخواهد داشت.

    در همین زمینه، بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس اعلام کرد: سخنان خوش‌بینانه درباره بازگشت سریع توازن به بازار نفت، با موانعی چالش‌برانگیز روبه‌رو شده است.

    این بانک فرانسوی افزود: از یک سو، تولید نفت کشورهایی که در سه ماه دوم امسال با چالش مختل شده بود، اکنون به بازار بازگشته و مجموع تولید نفت اوپک بیشتر شده است و از سوی دیگر، به نظر می‌رسد افت تولید نفت شیل آمریکا کمتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود.

    برچسب ها