عصر خودرو

تاخیر در توسعه میدان های مشترک، ضربات جبران ناپذیری به کشور تحمیل می کند

عصر بازار- مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که کشور برای افزایش حداکثری برداشت از مخازن نفتی نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت: تاخیر در توسعه میدان های مشترک، ضربات جبران ناپذیری به کشور تحمیل می کند.

تاخیر در توسعه میدان های مشترک، ضربات جبران ناپذیری به کشور تحمیل می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، با وجود برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی درباره مدل جدید قراردادهای نفتی و تبیین ابعاد مختلف این قراردادها توسط بیژن زنگنه وزیر نفت در صحن مجلس که استقبال نمایندگان را به دنبال داشت، انتقادهای تکراری از این مدل قراردادی همچنان ادامه دارد.
    گویا، منتقدان سیاسی به جای بحث های فنی، منافع سیاسی و جناحی را در پس انتقاد از قراردادهای جدید نفتی دنبال می کنند و تمایلی به شنیدن پاسخ ها ندارند.
    کارشناسان هشدار می دهند تاخیر در اجرای قراردادهای نفتی و جذب سرمایه گذاری های جدید، موجب تاخیر در توسعه میدان های مشترک و چپاول منافع ملی توسط همسایگان می شود.
    به گزارش شرکت ملی نفت، سیدمحسن قمصری مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در این باره گفت: صنعت نفت نیاز به 100 میلیارد دلار منابع مالی دارد که باید بخشی از آن در قالب سرمایه گذاری خارجی تحقق یابد.
    وی با بیان این که حضور سرمایه گذار خارجی در صنعت نفت و گاز کشور برای تامین ذخایر مالی ضروری است، اضافه کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی نه تنها به کاهش افت تولید نفت و گاز کشور کمک می کند، بلکه در توسعه منابع هیدروکربوری موثر خواهد بود.
    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، به مشترک بودن ذخایر هیدروکربوری ایران با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: هر یک روز تاخیر در روند توسعه، هزینه های جبران ناپذیری را برای صنعت نفت به همراه خواهد داشت.
    قمصری با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذار خارجی، گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی، تنها مربوط به تامین مالی نمی شود، بلکه به همراه بحث فایناس، موضوع انتقال دانش فنی را هم به دنبال خواهد داشت.
    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران پیش از این درباره اجرایی شدن مدل جدید قراردادهای نفتی، گفته بود: روند تدوین مدل جدید قراردادهای نفتی، وارد بازی های سیاسی جناح های منتقد دولت شده است و آن ها با وجود پاسخ نهادهای ذیربط، انتقادات تکراری خود را بارها تکرار می کنند و منتقدان به دلیل منافع حداقلی و کوتاه مدت، منافع بلند مدت را فراموش کرده و با ایجاد فضای نامطلوب، سبب هراس شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران شده اند.
    دیروز (دوشنبه) جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر نفت و رییس مجلس برای تشریح جزییات مدل جدید قراردادهای نفتی و پاسخ به انتقادات برگزار شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو