عصر خودرو

مدیرعامل نورد و لوله اهواز:

منتظر تحقق وعده کمک جهانگیری بودیم که حساب بانکی کارخانه نورد و لوله اهواز را هم بستند

عصر بازار- مدیرعامل نوردولوله اهواز با بیان اینکه واحدهای فولادی با ارزان فروشی محصولات صادارتی،مواد اولیه را گران تر به تولیدکنندگان داخلی می فروشند،گفت:نه تنها وعده جهانگیری برای کمک مالی به این کارخانه محقق نشده بلکه حساب بانکی کارخانه را هم بستند.

منتظر تحقق وعده کمک جهانگیری بودیم که حساب بانکی کارخانه نورد و لوله اهواز را هم بستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امیر مهریزی  با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهور برای راه اندازی واحدهای تولیدی و عدم مانع تراشی برای فعالیت آنها، اظهار داشت: علیرغم این تأکیدات حساب بانکی واحد تولیدی بنده بسته شده و نمی‌توانیم هیچ گونه فعالیتی برای تأمین نقدینگی مورد نیاز خود انجام دهیم.

    وی با بیان اینکه واحدهای فولادی هم با ارزان فروشی محصولات صادارتی، مواد اولیه را گران تر در اختیار واحدهای تولیدی داخلی قرار می‌دهند، افزود: در حال حاضر واحدهای فولادی محصولات خود را با قیمت  هزار و 100 تومان صادر می‌کنند؛ اما همین محصولات را با 125 تومان گرانتر با قیمت هزار و 225 تومان به تولیدکننده داخلی می فروشند که این موضوع مغایرت جدی با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دارد.

    مدیرعامل نورد و لوله اهواز به توافق این واحد تولید با فولاد خوزستان برای تأمین اسلب، گفت: امروز واحدهای پروفیل با کمبود مواد اولیه روبه رو هستند به همین منظور برای تأمین بخشی از نیاز آنها توافقی را انجام داده ایم تا با تأمین اسلب مورد نیاز مواد اولیه آنها را تأمین کنیم.

     پیش از این معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه راه اندازی تولید داخلی و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال اراده ای ملی است گفته بود: اگر مسئولی در هر دستگاه اعم از اجرایی یا بانکی بخواهد در این مسیر مانع‌تراشی کند، به معنای اخلال در اجرای اقتصاد مقاومتی است و باید مسئولیت خود را به دیگری واگذار کند.

    جهانگیری همچنین با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی که به بانکهای عامل ابلاغ و بر ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد تاکید شده است، افزود: دستورالعمل لازم از سوی بانک مرکزی به بانکهای عامل ابلاغ شده تا واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد که قادر به احیاء و راه اندازی مجدد هستند، بتوانند از امکاناتی نظیر سرمایه درگردش و تسهیلات برخوردار شوند که البته اجرای این مهم نیازمند پیگیری مجدانه است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو