عصر خودرو

قوانین جدید در بازار چین اعمال شد:

صندوق های بازنشستگی به کمک بازار چین می آیند

عصر بازار: چین به صندوق های بازنشستگی های دولتی اعلام کرد که در بورس این کشور وارد شوند و نقدینگی های خود را روانه این بازار کنند.

صندوق های بازنشستگی به کمک بازار چین می آیند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، چین به صندوق های بازنشستگی اعلام داشت که برای افزایش پتانسیل های بازار، صدها میلیون نقدینگی به این بازار تزریق کنند.

    بر اساس این گزارش، پس از ثبت بدترین عملکرد در بازار چین و کاهش 12 درصدی بازدهی این بازار، چین یک پیش نویس مقررات برای شرکت های سهامی عام منتشر کرد تا عملکرد این شرکت ها را در شرایط کنونی بازار مدیریت کند.

    بر طبق گزارشات واصله وال استریت، بانک پیپل چین در نظر دارد تا مقدار زیادی نقدینگی را به بانک های خود تزریق کند تا شاید بتواند سهام بانک های زیر مجموعه خود را حرکت دهد .

    اما با وجود تلاش های زیاد دولت چین و شرکت های بزرگ حقوقی در این بازار، میزان اعتماد سرمایه گذاری در چین رو به افول گذاشته است

    این در حالی است که، صندوق های بازنشستگی بر طبق این پیش نویس موظف شده اند تا در حدود 30 درصد از خالص دارایی خود را در در قالب سرمایه گذاری در بازار سهام کشور و صندوق های سرمایه گذاری دیگر تزریق کنند.

    در حالی که سابق بر این صندوق های بازنشستگی تنها موظف به سرمایه گذاری در سپرده های بانکی و اوراق قرضه بودند ولی از این پس با وجود نا به سامانی بازار، دولت چین، حضور صندوق های بازنشستگی در بازار را امری حیاتی ارزیابی کرده است.

    طبق پیش بینی های کارشناسان صندوق های بازنشستگی که بیش از 322 میلیارد دلار دارایی دارند با احتساب این قانون، 97 میلیارد دلار به بازار چین واریز خواهند کرد.

    بر طبق این پیش نویس قانون، صندوق های بازنشستگی می توانند در اوراق قرضه، ابزارهای بازارهای مالی، اوراق بهادار با پشتوانه دارایی، شاخص های آتی و اوراق آتی نیز سرمایه گذاری کنند.

    برچسب ها