عصر خودرو

بازارهای جهانی چشم انتظار سخنان یلن؛

اوت ماه سرنوشت ساز طلا

عصر بازار- برای سرمایه گذاران بین المللی ماه اوت شاید فرصت مهمی برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا باشد و به همین علت به دقت تحولات مربوط به بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا را زیر نظر دارند.

اوت ماه سرنوشت ساز طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، از سال 1978 میلادی تاکنون، هر سال در ماه اوت فدرال رزرو کانزاس سیتی میزبان نشست تخصصی اقتصادی درباره مسائل مهم پولی و مالی آمریکا و جهان است.

    بر اساس این گزارش، مقام های ارشد بانکهای مرکزی جهان، وزرای دارایی ، اساتید دانشگاه و فعالان بازارهای مالی در این نشست شرکت می کنند. در این نشست، شرکت کنندگان و سخنرانان درباره مسائل مهم روز اقتصاد آمریکا و جهان بحث و تبادل نظر می کنند.

    نشست امسال جکسون هول قرار است طی روزهای 25 تا 27 اوت برگزار شود. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه آینده سخنرانی خواهد داشت. سخنرانی یلن از این جهت اهمیت زیادی دارد که نشست آتی فدرال رزرو قرار است 20 و 21 سپتامبر برگزار شود.

    این نشست در شرایطی برگزار می شود که بسیاری از سرمایه گذاران در حال بازگشت از تعطیلات تابستانی هستند و اظهارات یلن می تواند کاتالیزور مهمی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا باشد. برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر اظهارات یلن نشانگر عدم تمایل فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده باشد، قیمت طلا احتمالا تا 1500 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

    برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای اخیر از افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده حمایت کرده اند و این مساله موجب تقویت نسبی ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شده است.

    اکنون حدود 500 میلیون نفر از مردم جهان در کشورهایی زندگی می کنند که سیاست نرخ بهره منفی را در پیش گرفته اند. این کشورها 25 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند.

    بانکهای مرکزی این کشورها با هدف تحریک رشد و رونق اقتصادی، ماه هاست که نرخ بهره را در حالت منفی ثابت نگه داشته اند. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر گذشته نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داده است.

    ادامه اجرای سیاست نرخ بهره منفی در بلندمدت تبعات منفی پولی و مالی زیادی را برای کشورهای توسعه یافته در پس خواهد داشت. افزایش بدهی های بد بانکی از مهمترین پیامدهای منفی اجرای این سیاست خواهد بود

    برچسب ها