عصر خودرو

زمان انتخاب رئیس جدید امروز مشخص می‌شود؛

آغاز جلسه اتاق ایران بدون حضور جلال‌پور

عصر بازار- جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دقایقی قبل بدون حضور محسن‌ جلال‌پور، رئیس مستعفی آن، آغاز شد.

آغاز جلسه اتاق ایران بدون حضور جلال‌پور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و ایران دقایقی قبل بدون حضور محسن جلال‌پور، رئیس سابق پارلمان بخش‌خصوصی آغاز شد. بر این اساس پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق، ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت.

    دهم مردادماه سال جاری، محسن جلال‌پور، رئیس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با انتشار متنی، استعفای خود را از سمت ریاست پارلمان بخش‌خصوصی اعلام کرد. او دلیل استعفایش را عارضه قلبی عنوان کرد و از فعالان اقتصادی خواست تا عذر وی را از ادامه همکاری بپذیرند.

    در گام بعدی، پنجشنبه 14 مردادماه نیز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان، با استعفای وی از ریاست این اتاق هم موافقت کرد و بر این اساس، اولین گام در کناره‌گیری رسمی جلال‌پور از ریاست اتاق بازرگانی ایران کلید خورد. حال امروز قرار است در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، در مورد زمان برگزاری انتخابات رئیس، میان فعالان اقتصادی تصمیم‌گیری شود.

    در این میان گمانه‌زنی‌هایی در خصوص کاندیداهای احتمالی اتاق بازرگانی ایران مطرح است که در آن، نام افرادی همچون علاءمیرمحمد صادقی، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران، منصور معظمی، معاون محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان گزینه‌های دولتی به چشم می‌خورد.

    همچنین افرادی همچون کمال پیرموذن، خزانه‌دار اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی اردبیل و غلامحسین شافعی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و رئیس اتاق بازرگانی مشهد نیز به چشم می‌خورد. البته نام برخی دیگر از افرادی همچون محسن مهرعلیزاده که در رقابت با محسن جلال‌پور هم در انتخابات پیشین ریاست اتاق نامش بر سر زبانها افتاد و البته بعد هم از ادامه رقابت انصراف داد هم در میان فعالان اقتصادی به چشم می‌خورد. به این فهرست باید نام مسعود خوانساری، رئیس فعلی اتاق بازرگانی تهران را نیز اضافه کرد.

    به هرحال باید منتظر ماند و دید که هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، امروز چه تصمیمی در خصوص تعیین رئیس جدید و زمان برگزاری انتخابات خواهد گرفت و گزینه‌های احتمالی پیش رو چه افرادی هستند.

    برچسب ها