عصر خودرو

مخالفت مراکز بین‌المللی با تولید نفت شیل در جهان و بی‌اعتنایی آمریکا

عصر بازار- در حالی مرکز سیاست‌گذاری‌ کانادا اعلام کرده که اجرای شکست هیدرولیک برای تولید نفت شیل زمین‌لرزه‌ها را ۳۶۵ برابر و آلوده شدن آب و خاک و شکستن سد‌ها می‌شود که آمریکا تولید این نوع نفت را از سال ۲۰۰۸ تاکنون ۱.۵ برابر کرده است.

مخالفت مراکز بین‌المللی با تولید نفت شیل در جهان و بی‌اعتنایی آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مرکز سیاست‌گذاری‌های کانادا اعلام کرد اجرای فنآوری شکست هیدرولیک در ایالت بریتیش کلمبیا_ یکی از ایالت‌های غرب کانادا_ می تواند به وقوع زمین لرزه در این منطقه منجر شود.

    این مرکز تأکید کرد شرکت‌های گازی کانادایی باید شکست هیدرولیک را در اطراف رودخانه‌ ها و سدهای این ایالت متوقف کنند زیرا در غیر اینصورت امنیت مردم این مناطق به خطر خواهد افتاد.

    فنآوری شکست هیدرولیک شامل تزریق حجم قابل توجهی از مواد شیمیایی به درون زمین برای جدا کردن نفت و گاز موجود در میادین  نفت و گاز شیل است که در کنار ایجاد زمین لرزه به آلوده شدن آب و خاک در مناطق منجر می شود و به همین دلیل انتقادات زیادی نیز علیه آن وجود دارد.

    مرکز سیاست‌گذاری‌های کانادا تأکید کرده است وقت آن رسیده که دولت های ایالتی اقدامی را علیه این فنآوری انجام دهند و اجرای این فنآوری در نزدیکی سدها و مخازن آب در این ایالت خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌تواند داشته باشد.

    این گزارش می افزاید اطلاعات ارائه شده در سال 2009 و بر مبنای قانون آزادی اطلاعات در این کشور نشان می دهد که مقامات بریتیش کلمبیا اعلام کرده‌اند که فنآوری شکست هیدورلیک تعداد زمین لرزه ها در مناطق اطراف را به شدت افزایش می دهد.

    علی رغم این گزارش که در سال 2009 ارائه شد مقامات بریتیش کلمبیا نه شکست هیدرولیک در این ایالت را متوقف کرده و نه اقدامی برای محدود کردن آن انجام داده‌اند.

    بنا به گزارش منابع طبیعی کانادا، از ماه جولای سال 2010 تا مارس سال 2013 ده ها زمین لرزه با بزرگی 1.6 تا 3.4 درجه در مقیاس ریشتر در این ایالت به ثبت رسیده است.

    مرکز سیاست‌گذاری‌های کانادا همچنین اعلام کرد که ساخت سد های جدید در کنار فشار برای استخراج هر چه بیشتر گاز با شکست هیدرولیک، سیاست نامناسبی خواهد بود.

    در یکی از ایالت‌های آمریکا نیز اجرای فنآوری شکست هیدرولیک برای استخراج نفت شیل میزان زمین لرزه را از دو زمین لرزه در سال به 2 زمین لرزه در روز افزایش داده است.

    به رغم مخالفت‌ها تولید نفت شیل در آمریکا به شدت افزایش یافته و از حدود 5 میلیون بشکه در روز به 12.5 میلیون بشکه در روز رسیده است به عبارت دیگر تولید نفت آمریکا با ورود نفت شیل 1.5 برابر شده است.

    وقوع این زمین لرزه ها در آمریکا اعتراضات جدی از سوی مردم این کشور را پی داشته اما عملا اقدامی برای محدود کردن و یا متوقف کردن عملیات های شکست هیدرولیک در ایالت های این کشور صورت نگرفته است.

    برچسب ها