عصر خودرو

۵۸ درصد حجم معاملات هفتگی بورس در دست خودروسازان

عصر بازار- صنعت "خودرو و ساخت قطعات" بیش از ۵۸ درصد حجم معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

۵۸ درصد حجم معاملات هفتگی بورس در دست خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می شود، در هفته ای که گذشت حجم معاملات 5,501 میلیون سهم و ارزش آن 9,678 میلیارد ریال بوده است که به ترتیب 13 درصد افزایش و 13 درصد کاهش داشته است.
    صنعت "خودرو و ساخت قطعات" با معامله 3,210 میلیون سهم بیش از 58 درصد از حجم معاملات هفتگی را در این مدت به خود اختصاص داد و صنعت "سرمایه‌گذاری‌ها" با 8.2 درصد و صنعت "فلزات اساسی" با 4.8 درصد از حجم معاملات هفتگی به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
    شاخص کل و شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته گذشته 0.4 درصد کاهش و شاخص کل(هم‌وزن) و شاخص قیمت(هم‌وزن) 0.3 درصد افزایش داشتند و شاخص فرابورس ایران هم در این مدت 1.6 درصد کاهش، قیمت سکه بهار آزادی بدون تغییر و نرخ دلار و یورو مبادله‌ای به ترتیب 0.1 و 1.2 درصد افزایش داشته است.
    همچنین صنعت "زراعت و خدمات وابسته" با بازدهی مثبت 16 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت "محصولات چوبی" با افت 6.3 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.
    افزون بر این؛ در مدت یاد شده و در میان شرکت ها "چرخشگر" با مثبت 25.8 درصد و "فرآوری مواد معدنی ایران" با منفی 10.3 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.
    در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی نیز از ابتدای سال تاکنون شاخص بورس بمبئی (BSE30) با 13.5 درصد رشد بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با 5.3 درصد افت کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.
    این گزارش می افزاید: در بازارهای جهانی نیز در این مدت قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بوده است و در این میان نقره با 29.8 درصد، بیشترین و مس با منفی 4.4درصد کمترین بازدهی را داشتند.
    قیمت نفت برنت نیز در 7 روز منتهی به بیست و هفتم مردادماه با افزایش 13.2 درصدی مواجه بود و قیمت نفت وست تگزاس و اپک هم با افزایش همراه بود و به ترتیب بازدهی 12.2 و 11.8 درصدی را ثبت کردند.

    برچسب ها