عصر خودرو

۴ شرکت جدید در فرابورس درج و آماده عرضه اولیه شدند

عصر بازار: علاوه بر درج نماد چرم مشهد، ۴ شرکت سرمایه گذاری سبحان، گوهران امید،زنجان گستران و صنایع بهداشتی ساینا هم با سرمایه های ۱۳۰، ۲۰۰، ۱۱.۵ و ۱۰ میلیارد تومانی در فرابورس درج و آماده عرضه اولیه شدند.

۴ شرکت جدید در فرابورس درج و آماده عرضه اولیه شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مسوولان شرکت فرابورس علاوه بر درج نام شرکت چرم مشهد 13 میلیارد تومانی در روز گذشته، اقدام به درج نام و نماد شرکت‌های سرمایه گذاری سبحان، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، معدنی کیمیای زنجان گستران و صنایع بهداشتی ساینا در دو بازار اول و دوم کرده اند تا در صورت فراهم بودن شرایط، امکان عرضه اولیه سهام این شرکت ها فراهم باشد .

    براساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری سبحان که دارای سال مالی 31 شهریور است، با نماد «وسبحان» در گروه واسطه گری های مالی و پولی و در بازار اول معاملات فرابورس پذیرفته شده است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد سرمایه این شرکت 130 میلیارد تومان بوده و برنامه افزایش سرمایه 38 درصدی معادل 50 میلیارد تومان از محل مطالب و آورده نقدی سهامداران در پیش است. همچنین سبد سهام «وسبحان» شامل سرمایه گذاری در شرکت های بورسی و غیره و حدود 47 میلیارد تومان املاک است.

    سرمایه گذاری توسعه گوهران امید هم که با نماد «گوهران» در گروه سرمایه گذاری‌ها و در بازار اول معاملات فرابورس پذیرفته شده، دارای سرمایه اسمی 200 میلیارد تومانی است.

    ارزش سبد سهام این شرکت با وابستگی 99 درصدی به سرمایه گذاری امید حدود 427 میلیارد تومان بوده که عمده آن مربوط به شرکت های بورسی مخصوصا شرکت‌های فولادی است.

    علاوه بر این، دو شرکت صنایع بهداشتی ساینا و معدنی کیمیای زنجان گستران با نماد «ساینا» و «کیمیا» در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده اند.

    سرمایه اسمی صنایع بهداشتی ساینا 10 میلیارد تومان بوده و این شرکت سال 80 طبق توافقات و هماهنگی به عمل آمده فیمابین پاکسان و گروه توسعه صنایع بهشهر در ناحیه صنعتی شهرستان ابهر تاسیس شده است.

    شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران با سرمایه 11.5 میلیارد تومانی در استان زنجان مستقر بوده و ابراهیم جمیلی از فعالان حوزه معدن به صورت غیر مستقیم در مدیریت آن نقش دارد.

    برچسب ها