عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- امیدواری ایجاد شده در بازار نفت به دلیل اعلام برگزاری نشست ماه آینده تولید کنندگان در مورد طرح فریز نفتی موجب شده تا قیمت نفت از ابتدای ماه اوت تاکنون حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت خام از اوایل ماه اوت تاکنون به دلیل اعلام نظر مساعد عربستان و دیگر اعضای اوپک در خصوص نشست ماه آینده فریز نفتی با سایر تولید کنندگان، تقریبا 10 دلار افزایش یافته است.
    تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشتی نوشتند: «استدلال ما این است که بهبود عوامل بنیادین موجود در بازار علت اصلی افزایش قیمت های اخیر نبوده است... تقاضا برای نفت در وضعیت ضعیفی قرار دارد، تقاضا برای بنزین در سطح جهان کمتر شده و احتمالا از شتاب واردات نفت چین کاسته خواهد شد.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 30 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش به 48 دلار و 22 سنت رسید. دیروز قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت تا رقم 48 دلار و 75 سنت رسید که بالاترین رقم از 5 جولای تاکنون بود. در این هفته، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت 9 درصد افزایش داشت و دومین هفته متوالی افزایشی را پشت سر گذاشت.
    قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز تنها با یک سنت کاهش به 50 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز به 51 دلار و 22 سنت رسید که بالاترین رقم در طی 2 ماه گذشته بود. قیمت نفت برنت در این هفته 8 درصد افزایش داشت و سومین هفته متوالی خود را پشت سر گذاشت.
    کشورهای عضو اوپک قرار است ماه آینده میلادی نشستی غیررسمی را در الجزایر با کشورهای تولید کننده غیر عضو از جمله روسیه برگزار کنند. بسیاری از تحلیلگران و تجار امید چندانی به موفقیت این نشست ندارند و معتقدند افزایش قیمت های فعلی دوام نخواهد داشت.
    جیم ریرزبوش، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ما احساس می کنیم که افزایش قیمت تقریبا 9 درصدی ممکن است در ماه آینده به یکباره با همین میزان کاهش خنثی شود.»
    شرکت های نفتی آمریکایی این هفته برای هشتمین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفتی خود را افزایش دادند که این طولانی ترین دوره افزایش تعداد سکوهای نفتی در بیش از 2 سال گذشته به شمار می آید.

    برچسب ها