عصر خودرو

نحوه گشایش نماد «کوثر» و اعلام دو شرط برای عرضه های اولیه شهریور

عصر بازار: مدیر ناشران فرابورس با اعلام زمان و شرایط گشایش نماد بیمه کوثر ، از آماده بودن چند شرکت برای عرضه اولیه سهام در شهریور به شرط دو زمینه مهم خبر داد.

نحوه گشایش نماد «کوثر» و اعلام دو شرط برای عرضه های اولیه شهریور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رضا غلامعلی پور درباره زمان و شرایط گشایش نماد بیمه کوثر که با تغییر جایگاه از بازار پایه فرابورس به بازار دوم معاملات منتقل می شود، اظهار داشت: در حالی امروز جلسه معارفه ایی برگزار خواهد شد که چهارشنبه این هفته 4 شهریور نماد «کوثر» در بازار دوم معاملات فرابورس گشایش می‌شود.

    او ادامه داد: در این رویداد قرار است در صورت مناسب بودن شرایط بازار و با هدف تامین حداقل 10 درصدی سهام شناور آزاد ، تا 5 درصد سهام معادل 70 میلیون سهم عرضه شود. اگر شرایط مساعد بود همه 5 درصد در همان روز و درغیر این صورت به مرور سهام بیمه کوثر واگذار می شود.

    براساس این گزارش، شرکت 140 میلیارد تومانی بیمه کوثر بعد از پذیره نویسی سهام در فرابورس ، از 15 بهمن 92 با قیمت 135 تومانی هر سهم به جمع شرکتهای بازار پایه فرابورس پیوست اما قرار است با تغییر جایگاه به بازار دوم معاملات فرابورس منتقل شود.

    در این گشایش نماد همراه با عرضه «کوثر»، قیمت پایانی سهام ، میانگین موزون معاملات روزانه سهام در روز گشایش خواهد بود و کارگزاران باید در اولین فرصت نسبت به تعیین کارگزار ناظر برای مشتریان اقدام کنند.

    این مقام مسئول در واکنش به این سئوال که با توجه به اعلام رئیس سازمان بورس مبنی بر از سرگیری عرضه های اولیه سهام شرکت های ترجیحا" کوچک از شهریور ، فرابورس چه شرکت هایی را آماده عرضه اولیه دارد؟ وی توضیح داد: در شرایطی طی ماه های اخیر فرایند رسیدگی به درخواست پذیرش شرکت ها در فرابورس ادامه داشته که شرکت هایی مانند بهمن دیزل، پتروشیمی غدیر، سرمایه گذاری مسکن پردیس و... آماده عرضه اولیه سهام هستند اما باید دو زمینه مهم فراهم باشد.

    غلامعلی پور ادامه داد: زمینه اول لزوم نهایی شدن بسترهای لازم برای استفاده از روش ثبت سفارش در عرضه های اولیه است . این موضوع در مراحل آخر قرار دارد و احتمالا طی روزهای آینده قطعی و آماده بکاری گیری در واگذاری های جدید خواهد شد.

    او با بیان اینکه در روش ثبت سفارش ، دیگر خبری از رفتارهای هیجانی و تغییر سبد سهام و فروش دیگر شرکت ها برای تامین منابع لازم جهت خرید سهام شرکت های جدید نخواهد بود، افزود: شرط دوم هم به مناسب بودن شرایط بازار و نظر سهامداران عمده به واگذاری با قیمت های مناسب بازار بستگی دارد.

    او ادامه داد: بنابراین در صورت وجود این شرط و همچنین نهایی شدن روش ثبت سفارش، عرضه اولیه شرکت های کوچک فرابورسی به مرور و با هماهنگی مسئولان سازمان بورس و سهامداران عمده از سر گرفته خواهد شد.

    برچسب ها