عصر خودرو

در استان مازندران:

نشست تخصصی تأمین منابع مالی از طریق ابزارهای بدهی برگزار شد

عصر بازار: با همکاری تالار منطقه‌ای استان مازندران و مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه گذاری بورس تهران، نشست تخصصی "تأمین منابع مالی از طریق ابزارهای بدهی" در شهر ساری برگزار شد.

نشست تخصصی تأمین منابع مالی از طریق ابزارهای بدهی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، نشست تخصصی "تأمین منابع مالی از طریق ابزارهای بدهی" با همکاری بورس منطقه‌ای استان مازندران و مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه گذاری بورس تهران و با حضور سرپرستان ، مدیران و روسای شعب بانک‌های تخصصی– تجاری، مدیران نهادهای مالی و مدیران شرکت‌های بیمه و مدیران سازمان امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در روز چهارشنبه، 28 مرداد ماه سال جاری در شهر ساری و در سالن سرپرستی بانک ملی استان مازندران برگزار شد.

    دکتر علی جعفری مدیر بورس منطقه‌ای مازندران با بیان مشکلات پیش روی شرکت‌ها در زمینه تأمین مالی از بازار پول، اظهار داشت: در یک فضای کاملاً رقابتی کسب و کار، شرکت‌ها برای موفقیت باید مناسب‌ترین راهکار تأمین مالی را انتخاب نمایند. اغلب شرکت‌ها برای تأمین نقدینگی لازم برای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش همواره با چالش جدی و نرخ بالای تأمین مالی از بانک‌ها مواجه هستند.

    وی به تحول بزرگ تامین مالی از طریق بورس اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر از طریق اوراق بهادارسازی (securization) تحولی بزرگ در زمینه تأمین مالی شرکت‌ها به ویژه کاهش هزینه تأمین مالی شرکت‌ها رخ داده است که مهم‌ترین آن نوآوری در زمینه طراحی و خلق ابزارهای مالی قابل استفاده برای شرکت‌ها کوچک و متوسط (SMEs) و شرکت‌های سهامی خاص بزرگ است.

    مدیر بورس منطقه‌ای مازندران در ادامه به اوراق صکوک اجاره برای تأمین مالی دارایی ثابت شرکت‌ها و اوراق مرابحه برای تأمین مالی سرمایه در گردش شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: اوراق صکوک یک نمونه از اوراق بهادار سازی است که یک دارایی علاوه بر استفاده فیزیکی می‌توان با پشتوانه این دارایی اوراقی را طراحی و به فروش رساند که موجب می‌شود شرکت‌ها بتوانند علاوه بر استفاده از مزایای اقتصادی یک دارایی از مزایای مالی آن نیز بهره‌مند شوند.

    در ادامه این جلسه پرویز خالقی معاونت اقتصادی سازمان امور اقتصادی و دارایی به طرح برخی مشکلات تأمین مالی شرکت‌ها در استان مازندران پرداخت و تاکید کرد: با برگزاری این‌گونه جلسات با مسئولین ارشد اقتصادی استان و همچنین شرکت‌ها، سهم شرکت‌ها در استان مازندران از منابع مالی بورسی و فرابورسی افزایش یابد.

    همچنین فرشته رحیمی کارشناس ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار، قوانین و مقررات حاکم بر انتشار اوراق مشارکت، صکوک اجاره توسط شرکت‌ها را معرفی و توضیحات مبسوطی در این زمینه ارائه نمودند.

    در پایان این جلسه برخی از مدیران نهادهای مالی حاضر در جلسه دیدگاه های خود در زمینه تأمین مالی شرکت‌ها و تبادل نظر در این زمینه را مطرح کردند.

    برچسب ها