عصر خودرو

ایران و ترکیه بر ضرورت توسعه مناسبات و همکاری هادر حوزه حمل و نقل تاکید کردند

عصر بازار- محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران با شعبان اطلس معاون وزیر حمل و نقل ترکیه دیدار و پیرامون راه های توسعه مناسبات و همکاری های در حوزه حمل و نقل دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.

ایران و ترکیه بر ضرورت توسعه مناسبات و همکاری هادر حوزه حمل و نقل تاکید کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در این ملاقات سفیر ایران با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی میان تهران و آنکارا و محکوم بودن کودتای نافرجام در ترکیه، حفاظت مردم از دموکراسی در این کشور را افتخار آمیز دانست.
    طاهریان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه و دیدارهای خوب و سازنده ایشان با مقامات عالی رتبه این کشور ، لزوم توسعه و تعمیق روابط تجاری اقتصادی میان دو کشور را برای دستیابی تحقق چشم انداز 30 میلیارد دلاری مورد تاکید قرار داد .
    وی با اشاره به این که ترکیه جزو اولین کشورهایی است که در رفع محدودیت های سوئیفت و مبادلات پولی به صورت لیر و یورو با ایران همکاری کرد است، افزود : بدون شک توسعه همکاری مالی و بانکی و هم زمان ارتقای حجم روابط در کلیه زمینه های اقتصادی و تجاری از جمله ایجاد تسهیلات در امور گمرکی ، حمل و نقل و رفع موانع کمک شایانی به دستیابی سریعتر به اهداف مورد نظرمان خواهد کرد.
    طاهریان درباره توقف طولانی کامیون داران در مبادی ورودی گمرک گوربولاغ – بازرگان ، این مشکل را ناشی از مسائل مرتبط با قاچاق سوخت ، کمبود نیروی انسانی و تاسیسات محدود در گمرکات دانست و گفت که باید با برگزاری نشست های تخصصی و فنی دو کشور در قالب کمیته همکاری های مشترک این مساله حل و فصل شود.
    شعبان اطلس معاون وزیر حمل و نقل ترکیه نیز با اشاره به ضرورت همکاری های نزدیکتر میان دو کشور دوست و برادر ، تاکید کرد: اگر ما به عنوان دو همسایه قدیمی نتوانیم برای رفع مشکلات موجود به یکدیگر کمک کنیم از دیگران هیچ انتظاری در این زمینه نمی توانیم داشته باشیم. باید تلاش کنیم تا با از خود گذشتگی و ارائه راه کارهای جدید مانع از بروز مشکلات در حوزه حمل و نقل باشیم.
    وی در پایان ابراز امیدواری کرد، هرچه سریعتر مقدمات برگزاری هشتمین کمیته مشترک همکاریهای حمل و نقلی ایران و ترکیه در تهران ، فراهم شود.
    در این دیدار علیرضا جباری رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران و خانم نورهان تفنگچی اوغلو و معاون مدیرکل حمل و نقل جاده ای ترکیه نیز حضور داشتند.

    برچسب ها