عصر خودرو

دبیر انجمن ریخته‌گری:

رشد صنعت ناشی از عملکرد بنگاه‌های بزرگ است

رویارویی صنایع کوچک با رکود شدید

عصر بازار- دبیر انجمن ریخته‌گری با بیان اینکه آمار ارائه شده در مورد رشد بخش صنعت بیشتر ناشی از عملکرد واحدهای بزرگ صنعتی بوده و واحدهای کوچک و متوسط با رکود شدید روبرو هستند، گفت:‌ به نظر نمی‌رسد تا سال ۹۶ شاهد رفع رکود بازار باشیم.

رشد صنعت ناشی از عملکرد بنگاه‌های بزرگ است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، عبدالحمید قدیمی با تشریح جزئیات جلسه تولیدکنندگان صنعت ریخته‌گری در وزارت صنعت، اظهار داشت: مشکلات تولیدکنندگان در این جلسه مطرح و قرار شد جمع‌بندی پیشنهاد صنعتگران به زودی به وزارت صنعت ارائه شود.

    وی توضیح داد: تعیین تعرفه مناسب برای واردات برخی کالاها تأثیر زیادی بر حلقه‌های بعدی زنجیره تولید دارد، به طوری که مثلاً افزایش تعرفه واردات فرو آلیاژها به عنوان ماده اولیه صنعت ریخته‌گری می‌تواند باعث افزایش قیمت تولیدات این صنعت در داخل شود.

    دبیر انجمن ریخته‌گری افزود: تأثیر این اتفاق بر قیمت تمام شده محصولات ریخته‌گری، قیمت تمام شده قطعات خودرو و همچنین قیمت خودرو را افزایش خواهد داد.

    قدیمی تصریح کرد: در جلسه وزارت صنعت از مسئولان خواستیم تا تعیین تعرفه‌های هر محصول با توجه به وضعیت صنایع نیازمند آن کالا صورت گیرد، تا حمایت از یک حلقه تولید باعث ضرر حلقه‌های بعدی نشود.

    وی در ادامه با اشاره به افزایش صادرات محصولات ریخته‌گری در پی رکود موجود در بازار داخلی، گفت: در حال حاضر 15 تا 20 درصد ظرفیت واحدهای ریخته‌گری به صادرات اختصاص یافته و با توجه به انجام تبادلات پولی با بانک‌های کوچک در حد یک تا 2 میلیون دلار، صادرات محصولات ریخته‌گری به کشورهای اروپایی افزایش یافته است.

    وی همچنین در واکنش به آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار در مورد رشد بخش صنعت، گفت: وضعیت واحدهای کوچک و متوسط صنعتی تغییری نداشته و همچنان با رکود بازار روبه‌رو هستند.

    به گفته دبیر انجمن ریخته‌گری، آمار ارائه شده در مورد رشد بخش صنعت بیشتر ناشی از عملکرد واحدهای بزرگ صنعتی است.

    وی تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد تا سال 96 تغییر خاصی در وضعیت رکود بازار ایجاد شود.

    برچسب ها